آشنایی با محصولات مایکروسافت در سال ۲۰۱۹

آشنایی با محصولات سرفیس ۲۰۱۹ مایکروسافت

همانطور که می دانید در اکتبر ۲۰۱۹ کمپانی قدرتمند مایکروسافت طی یک کنفرانس بزرگ و هیجان انگیز تعدادی از محصولات جدیدش را رونمایی کرد. محصولات سخت افزاری مایکروسافت شامل انواع سرفیس لپ تاپ ۳ (Surface Laptop 3)، سرفیس پرو ۷ (Surface Pro 7)، سرفیس پرو ایکس (Surface Pro X)، سرفیس دوئو (Surface Duo) و سرفیس نئو (Surface Neo)، سرفیس ایرباد (Surface EarBuds) و چندین نرم افزار و اپلیکیشن است که جداگانه به توضیح درباره آنها می پردازیم:

محصولات سخت افزاری مایکروسافت

سرفیس لپ تاپ ۳

در دو ورژن ۱۳٫۵ و ۱۵ اینچی معرفی شد که پردازنده‌ی به‌کار رفته در این لپ تاپ از از نسل دهم اینتل است. طول عمر بالای باتری، درگاه های اتصال بیشتر، صفحه نمایش با وضوح بالا، قدرتمند و باکیفیت از ویژگی های بارز Surface Laptop 3 است. برای این مدل لپ تاپ قیمت پایه ۱۰۰۰ و ۱۳۰۰ دلار در نظر گرفته شده است.

تبلت سرفیس پرو ۷ مایکروسافت

دستگاه هایی هیبریدی از برند مایکروسافت هستند که پردازنده نسل دهم اینتل در آنها به‌کار رفته و تبلت هایی با پردازنده‌ی قدرتمند برای کاربران شان محسوب می شوند. سرفیس پرو که یک کامپیوتر شخصی محسوب می شود. با طراحی کم ضخامت، سبک وزن بودن، پشتیبانی از قلم هوشمند و دارا بودن کیبورد یا صفحه کلید که از ویژگی های مورد توجه این دستگاه است.

مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته. در نسل هفتم، با صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی پیکسل سنس و طول عمر باتری ۱۱ ساعته و وزن ۸۰۰ گرمی معرفی شده است. تراشه های پردازنده نسل دهم اینتل، مصرف باتری کمتری دارند و در بخش گرافیکی بهبود زیادی یافته است. با افزایش تعداد درگاه های اتصال دیگر از بابت کمبود درگاه، نگران نخواهید بود.

تبلت سرفیس پرو ایکس

تبلت سرفیس پرو ایکس

پرو ایکس ظاهری مشابه سرفیس پرو دارد که تبلتی بزرگ با پردازنده قوی محسوب می شود. در این سرفیس از پردازنده اختصاصی SQ1 بر پایه معماری ARM استفاده شده است. قسمت گرافیکی پردازنده‌ی SQ1 نزدیک به ۸۰ درصد سریع تر از ایکس باکس وان خواهد بود. صفحه نمایش Surface Pro X ابعادی معادل ۱۳ اینچ داشته و رزولوشن آن ۲۸۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل است.

همچنین بخوانید: تعمیر انواع سرفیس مایکروسافت

سرفیس دوئو مایکروسافت

سرفیس دوئو مجهزبه آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید است که از تمامی نرم افزارهای اکوسیستمی ویندوز پشتیبانی می کند. در سرفیس دوئو قابلیت نصب اپلیکشن های اندرویدی وجود دارد و انواع نسخه های آفیس بر روی آن قابل اجرا است. طراحی جذاب این دستگاه به این صورت است که از دو صفحه‌ نمایش متصل به‌هم تشکیل شده و تا ۳۶۰ درجه قابلیت چرخش دارد. صفحات نمایش سرفیس دوئو ۵٫۶ اینچی هستند.

سرفیس نئو مایکروسافت

صفحات نمایش سرفیس نئو ۸ اینچی است. سرفیس نئو مجهز به ویندوز ۱۰ ایکس و سرفیس نئو با قلم جدید سرفیس پن کاملا سازگاری دارد. کیبورد آن قابلیت جدا شدن از صفحه نمایش را دارد و به صورت مغناطیسی به آن متصل می شود. البته برای داشتن هر دو دستگاه سرفیس نئو و سرفیس دوئو باید کمی صبور باشید چرا که زمان عرضه آنها حدودا پایان سال ۲۰۲۰ عنوان شده است.

ایرباد مایکروسافت

از دیگر محصولات معرفی شده در کنفرانس مایکروسافت میتوان به سرفیس ایرباد که هدفونی بی سیم است اشاره کرد. این محصول جذاب، دارای درایورهای بزرگ، طراحی شیک و ارگونومیک، باتری با طول عمر ۸ ساعت و استاندارد IPX4 است. تغییر قطعه موسیقی، تغییر حجم صدا، برقراری و قطع مکالمه تلفنی، ست کردن یک تاریخ در تقویم، استفاده از نرم افزار اسپاتیفای و ترجمه همزمان بیش از ۶۰ زبان از ویژگی های ایرباد منحصر به فرد مایکروسافت است.

محصولات نرم افزاری مایکروسافت

در ایونت خبری سال ۲۰۱۹ مایکروسافت، علاوه بر محصولات سخت افزاری قوی و جذاب، تعدادی از بازی ها و محصولات نرم افزاری هم معرفی شد.

همچنین بخوانید: تعویض باتری تبلت سرفیس

از سری بازی هایی که توسط مایکروسافت تایید شده اند و شاهد آنها خواهیم بود میتوان به Borderlands 3 از کمپانی ۲K Gams، Doom Eternal از کمپانی Bethesda، Monster Hunter Worl از کمپانی Capcom، Cyberpunk 2077 از کمپانی CD Projekt Red، بازی های Bee Simulator، Farmer’s Dynasty، The Fisherman – FishingPlanet، Overpass، Paranoia، The Sinking City، Werewolf و همین‌طور WRC 8 از کمپانی Bigben Interactive و بسیاری از بازی های دیگر از کمپانی های مختلف اشاره کرد. همچنین قسمت های جدید و ارتقا یافته از بازی های قدیمی تر، برخی از بازی های ایکس باکس، بازی های استودیو های ژاپنی، معرفی بازی های جدید ایکس باکس، گیم استودیوز و استودیوهای جدیدی که توسط مایکروسافت خریداری شده است نیز در لیست محصولات نرم افزاری جدید مایکروسافت هستند که اکثرا در پایان سال ۲۰۱۹ و به‌خصوص ۲۰۲۰ عرضه خواهند شد.

سخن آخر

در آخر به جرات میتوان گفت که این کنفرانس طرفداران مایکروسافت را بسیار هیجان زده کرد و باعث شد بسیاری از افراد با دیدن محصولات جدید، به خرید انواع محصولات نرم افزاری و سخت افزاری این کمپانی قدیمی و قدرتمند ترغیب شوند.

همچنین بخوانید: سرفیس پرو یک ابزار قدرتمند برای مدیران و مهندسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *