دلیل وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت چیست؟

دلیل وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت چیست؟

دلیل وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت چیست؟ تصور کنید بعد از یک روز کاری خسته کننده به خانه بازگشته اید و لپ تاپ خود را روشن می کنید تا مشغول تماشای فیلم شوید ولی لپ تاپ به اینترنت وصل نمی شود. یا حتی می توانید در موقعیت های بدتری قرار گرفته باشید. مثلا بخواهید کارهای شرکت یا دانشگاه تان را انجام دهید ولی نتوانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید. حالا در همچین موقعیتی اگر لپ تاپ به اینترنت وصل نمی شود چه باید کرد؟ در ادامه این مطلب سعی کردیم دلایل عمده ای که موجب می شوند لپ‌تاپ به اینترنت وصل نشود را برای شما جمع آوری کنیم و روش حل کردن این مشکلات را برای شما توضیح دهیم.

آیا دلایل وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت را می دانید؟

اگر لپ تاپ به اینترنت وصل نمیشه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در اینجا به چند مورد از عمده ترین آنها می پردازیم.

  1. اولین دلیلی که می تواند موجب این شود لپ تاپ به اینترنت وصل نشود این است که آن را بر روی حالت هواپیما قرار داده باشید و یا اینترنت لپ تاپ را خاموش کرده باشید.
  2. مودم شما خاموش باشد.
  3. برای وصل شدن به وای فای، پسورد اشتباه را وارد کرده باشید.
  4. فاصله ی لپ تاپ شما با دستگاه مودم زیاد باشد.
  5. لپ تاپ شما از شبکه ی اینترنتی که قصد متصل شدن به آن را دارید پشتیبانی نکند.
لپ تاپ به اینترنت وصل نمیشه

اگر لپ تاپ به اینترنت وصل نمیشه چه کارهایی باید انجام داد ؟

  1. اولین قدمی که شما باید بردارید این است که چک کنید آیا اینترنت لپ‌تاپ روشن است یا خیر؟ شاید کار ساده‌ای بنظر بیاید ولی ممکن است شما به طور اتفاقی دستتان خورده باشد و آن را خاموش کرده باشید و حالا نیازمند روشن کردن آن باشید. استفاده از این روش‌ها در لپ‌تاپ‌های اپل و اندروید متفاوت است که ما برای شما هر دو روش را توضیح داده‌ایم.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

در لپ تاپ های مک بوک اپل:

اگر لپ‌تاپ شما اپل است و لپ‌تاپ به اینترنت وصل نمیشه روی گزینه‌ی Apple menu در سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید و بعد گزینه‌ی System Preferences را انتخاب کنید و در آخر روی Network کلیک کنید. اگر دکمه‌ی Turn Wi-Fi On را دیدید بر روی آن کلیک کنید تا اینترنت لپ‌تاپ شما وصل شود.

در سایر لپ‌تاپ‌ها:

حالا اگر شما از لپ‌تاپ دیگری استفاده می‌کنید باید روی علامت وای‌فای در گوشه‌ی سمت راست مانیتور کلیک کنید و از متصل بودن آن و همچنین خاموش بودن حالت هواپیما مطمئن شوید.

  • اقدام بعدی در راستای حل کردن مشکل وصل نشدن لپ‌تاپ به اینترنت این است که مودم را ری‌استارت کنید. ابتدا همه‌ی سیم‌های مودم را از دستگاه جدا کنید و بعد از برق بکشید. ۳۰ ثانیه صبر کنید و دوباره آن را به برق بزنید. وقتی که مودم دوباره روشن شد حداقل ۲ دقیقه صبر کنید و بعد تلاش کنید که وای‌فای لپ‌تاپ را وصل کنید.
  • اگر پسورد وای‌فای شما پیچیده یا طولانی است و می‌دانید که ممکن است آن را فراموش و یا اشتباه وارد کنید، بهتر است در جایی آن را یادداشت کنید. همچنین لازم است هنگام وارد کردن پسورد در ترتیب حروف و اعداد دقت کنید تا دچار مشکل نشوید.
  • لپ‌تاپ به اینترنت وصل نمیشه چک کنید که آیا مودم شما از محلی که در آن مشغول استفاده از لپ‌تاپتان هستید فاصله دارد و دیواری مابین این دو قرار دارد یا خیر. اگر فاصله‌ی لپ‌تاپ شما تا دستگاه زیاد بود بهتر است که جا به جا شوید و محل دیگری که به مودم نزدیک‌تر است و مانعی میان آن‌ها وجود ندارد را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید: تعمیرات مک بوک اپل

اگر با همه‌ی این موارد باز هم مشکل وصل نشدن لپ‌تاپ به اینترنت را داشتید، روشی که به شما پیشنهاد می‌دهیم این است که از نرم‌افزار عیب‌یابی لپ‌تاپ استفاده کنید.

 در لپ‌تاپ‌های اپل:

به این صورت است که اول باید برنامه‌های باز را ببندید و بعد سعی کنید که به وای‌فای متصل شوید. روی علامت ذره‌بین در گوشه‌ی سمت راست کلیک کنید و سپس عبارت “wireless diagnostics” را در قسمت سرچ جست و جو کنید و بعد گزینه‌ی Return را بزنید. دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا برنامه به تجزیه و تحلیل اتصال اینترنت شما مشغول شود و مشکل آن را پیدا و بعد حل کند.

 در سایر لپ‌تاپ ها:

ابتدا باید به سراغ تنظیمات رفت. اول گزینه‌ی Network & Internet و سپس Status را انتخاب کنید و در آخر بر رویNetwork troubleshooter کلیک کنید تا برنامه به جست و جوی مشکل اتصال اینترنت شما بپردازد و آن را بر طرف کند.

  • آخرین راه حلی که می‌توانیم در رابطه با اینکه لپ‌تاپ به اینترنت وصل نمیشه به شما توصیه کنیم این است که شبکه‌ی اینترنت خود را ریست کنید اما قبل از این کار لازم است که از داشتن پسورد وای‌فای خود اطمینان حاصل کنید زیرا برای وصل شدن مجدد آن به پسورد احتیاج دارید.

در لپ‌تاپ‌های اپل: ابتدا به سراغ Apple menu بروید. روی گزینه‌ی System Preferences و بعد Network کلیک کنید. از منوی سمت چپ، وای‌فای را انتخاب کنید و بعد دکمه‌ی منفی را بزنید. حالا بر روی گزینه‌ی Apply کلیک کنید. دکمه‌ی به اضافه را بزنید و از منوی روبرو، وای‌فای را انتخاب کنید. در قدم بعدی باید روی Create و سپس Apply کلیک کنید. شبکه وای‌فای خودتان را در منو پیدا کنید و سعی کنید به آن متصل شوید.

در سایر لپ‌تاپ‌ها: تنظیمات لپ‌تاپ را باز کنید و از میان موارد پیش رو اول Network & Internet و بعد Status و در نهایت Network reset را انتخاب کنید. رویReset nowکلیک کنید تا لپ‌تاپ آداپتورهای شبکه را حذف کند و به راه‌اندازی مجدد آن‌ها بپردازد. پس از اتمام به سراغ وای‌فای بروید و سعی کنید دوباره آن را وصل کنید.

چرا لپ تاپ به اینترنت وصل میشه ولی کار نمی کند؟

ممکن است شما هم تا به حال به این مشکل دچار شده باشید و کمی برایتان گیج کننده و اذیت کننده باشد و این سوال برای شما پیش بیاید که چرا لپ‌تاپ به اینترنت وصل میشه ولی کار نمیکنه ؟ در بعضی مواقع ممکن است که در قسمت تنظیمات نشان دهد که وای‌فای شما متصل است ولی همچنان هنگام استفاده از آن، علامت No internet روی صفحه‌ی شما نمایش داده شود.

متاسفانه راه حل مشخص و قطعی‌ای برای این که لپ‌تاپ به اینترنت وصل میشه ولی کار نمیکنه وجود ندارد و ممکن است این علامت No internet ناشی از ایجاد تغییراتی در تنظیمات سیستم عامل و یا مودم شما باشد ولی همچنان دلیل آن مشخص نیست و شما باید از روش‌های مختلفی برای حل آن استفاده کنید. برای مثال بهترین کاری که می‌توانید برای حل مشکل کار نکردن اینترنت بکنید است که مودم را با خاموش و روشن کردن ری استارت و چند دقیقه صبر کنید و سپس دوباره آن را چک کنید تا ببینید که آیا اینترنت لپ‌تاپ کار می‌کند یا خیر.

هنگام استفاده از اینترنت در لپ‌تاپ ممکن است که به مشکلات متعددی برخورد کنید. یکی دیگر از این مشکلات این است که چرا لپ‌تاپ به اینترنت گوشی وصل نمیشه ؟ در ادامه برای شما روش‌های بر طرف کردن این مشکل را آورده‌ایم.

لپ تاپ به اینترنت وصل میشه ولی کار نمیکنه

اگر لپ تاپ به اینترنت گوشی وصل نمیشه باید از چه راه حلی استفاده کرد؟

هات‌اسپات موبایل می‌تواند یک راه نجات برای وقتی که دسترسی به وای‌فای ندارید و مجبور به انجام کارهای ضروری خود هستید ‌باشد و وصل نشدن آن می‌تواند برای شما عذاب‌آور و مشکل‌ساز باشد. حالا کاری که شما برای بر طرف کردن این مشکل که لپ‌تاپ به اینترنت وصل نمیشه باید بکنید چیست؟ در ادامه ما برای شما ۳ روش آسان برای حل کردن این مشکل توضیح داده‌ایم.

روش اول

  1. لپ‌تاپ و موبایلی که می‌خواهید از هات‌اسپات آن استفاده کنید را خاموش و روشن کنید.
  2. بلوتوث لپ‌تاپ را خاموش کنید.
  3. وای‌فای لپ‌تاپ را خاموش و سپس دوباره روشن کنید و مجددا برای اتصال تلاش کنید.

روش دوم

  1. روی علامت وای‌فای کلیک کنید.
  2. روی نام هات‌اسپات موبایل خود کلیک راست کنید.
  3. از منوی باز شده‌ی پیش رو Forget را انتخاب کنید.
  4. صبر کنید تا اسم هات‌اسپات شما دوباره نمایان شود
  5. در صورت داشتن پسورد آن را وارد کنید و سپس با زدن گزینه‌ی Connect برای برقراری مجدد اتصال تلاش کنید.

روش سوم

از آن جایی که پر بودن حافظه‌ می‌تواند مشکلات اجرایی متعددی را برای لپ‌تاپ شما به وجود ‌آورد ممکن است وصل نشدن اینترنت گوشی هم یکی از آن‌ها باشد. برای چک کردن آن باید اقدامات زیر را انجام داد:

  1. در قسمت تنظیمات لپ‌تاپ وارد System شوید و بعد روی گزینه‌ی Storage کلیک کنید.
  2. اگر فضای خالی حافظه‌ی لپ‌تاپ شما کمتر از ۱GB است بهتر است که با یکی از برنامه‌های پاک‌سازی لپ‌تاپ به خالی کردن آن بپردازید.

همچنین بخوانید: چه لپ تاپ هایی برای آهنگسازی مناسب هستند؟

لپ تاپ به اینترنت گوشی وصل نمیشه

مشکل بعدی که ممکن است در زمان استفاده از اینترنت لپ تاپ برای شما رخ دهد این است که چرا در ویندوز ۱۰ لپ تاپ به اینترنت وصل نمی شود؟ سوالی که هنگام مواجه شدن با این مشکل برای شما پیش می آید این است که راه حل بر طرف کردن این مشکل چیست و چه باید کرد؟

چرا لپ تاپ به اینترنت وصل نمیشه در ویندوز ۱۰ ؟

  1. در مرحله‌ی اول حل مشکل اینکه لپ‌تاپ به اینترنت وصل نمیشه باید دکمه‌ی Win و X را فشار دهید تا و بعد گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید.
  2. روی گزینه‌ی Network & Internet و بعد  Change adaptor options کلیک کنید.
  3. آداپتور شبکه اینترنت را پیدا و بعد روی آن کلیک راست کنید. از منوی باز شده Properties را انتخاب کنید.
  4. Configure را بزنید و بعد پنجره‌ی Advanced را انتخاب کنید.
  5. از لیست Property گزینه‌ی ۸۰۲٫۱۱d و Value را بر روی Enabled تنظیم کنید.
  6. برای ثبت تغییرات و بر طرف شدن مشکل OK را بزنید.

جمع‌بندی

این مطلب شامل توضیحات آسان و جامعی در مورد مشکلاتی که ممکن است هنگام استفاده از اینترنت لپ تاپ برای هر کسی پیش بیاید بود تا شما بدانید وقتی لپ تاپ به اینترنت وصل نمی شود و یا حتی هات اسپات شما دچار مشکل شده باشد چه اقداماتی باید انجام دهید و از چه راه حل هایی استفاده کنید که کاربردی باشد و بتواند مشکل شما را حل کند تا دیگر درگیر پاسخ این قبیل سوالات نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *