چه لپ تاپ هایی برای آهنگسازی مناسب هستند؟

چه لپ تاپ هایی برای آهنگسازی مناسب هستند

در این مقاله، می خوانیم چه لپ تاپ هایی برای آهنگسازی مناسب هستند و تولید موسیقی در سال 2022 بررسی می کنیم. وقتی گزینه های زیادی دارید، پیدا کردن موردی که مناسب جریان کاری شما باشد، همه پورت های مورد نیازتان را داشته باشد، با DAW و افزونه های شما کار کند سخت است. این لیست به شما کمک می کند تا بهترین لپ تاپ را برای خود و نیازهای خود انتخاب کنید.

نرم افزارهای آهنگسازی

نرم افزار‌های زیادی برای آهنگسازی وجود دارد که می‌توان FL studio، Studio one، Cubase را جزو محبوب ترین نرم افزار‌ها به شما آورد. نرم افزار‌های دیگری نظیر GarageBand، Adobe Audition، Music Maker Jam و … وجود دارد که می توانید از آنها نیز بهره ببرید.

اما این نرم افزار‌های چه سخت افزاری نیاز دارند؟ قطعا وقتی به دنبال بهترین لپ تاپ برای آهنگسازی هستید، دنبال این هستید که نرم افزار مربوطه را بدون لگ و به بهترین شکل ممکن اجرا کنید تا در حین کار، تمام تمرکز خود را به ساخت موزیک اختصاص دهید.

معمولا حداقل سیستمی که برای اجرای این نرم افزارها پیشنهاد می شود، پردازنده Intel Corei3 با رم ۴ گیگابایتی می باشد. اما اگر کمی کار آهنگسازی انجام داده باشد، متوجه خواهید بود که اجرای هم زمان VSTهای مختلف، خیلی می تواند سنگین باشد. به همین دلیل، توصیه بر پردازنده و رم قوی، برای کار‌های سنگین و ساخت موزیک های حرفه ای می باشد. اما توجه داشته باشید که برای این کار به کارت گرافیک قوی نیازی ندارید، به همین دلیل توصیه می شود اگر اختصاصی برای ساخت موزیک قصد تهیه لپ تاپ دارید، قیمت لب تاب را به خاطر کارت گرافیک قوی بالا برآورد نکنید.

در قسمت بعد، بهترین لپ تاپ ها‌ برای آهنگسازی معرفی شده اند که می توانید با بررسی های لازم، انتخاب مناسبی داشته باشید.

همچنین بخوانید: تعمیرات اسپیکر سرفیس پرو

بهترین لپ تاپ برای آهنگسازی

Apple MacBook Pro

بدون شک اپل بهترین لپ تاپ ها را برای تولید صدا به طور کلی دارد. مک بوک پرو برای سال ها استانداردی در تولید موسیقی بوده و همچنان این عنوان را به عنوان بهترین لپ تاپ در کل حفظ کرده است.

MacBook Pro دارای یک پردازنده قدرتمند اینتل و حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه (بسته به مدلی که انتخاب می‌کنید و ارتقاء سخت افزاری) دارد و DAW های پردازشی و پلاگین‌ها را می‌سازد. مک بوک پرو به جای یک هارد دیسک معمولی از یک درایو حالت جامد استفاده می‌کند که به شما امکان می‌دهد در میان فایل‌ها با سرعت حرکت کنید.

مدل ۱۳ اینچی لپ تاپ تا ظرفیت ۲ ترابایت و مدل ۱۵ اینچی دارای ۴ ترابایت فضای ذخیره سازی است. اگر بودجه زیادی ندارید، این کامپیوتر ممکن است برای شما مناسب نباشد. اگر می‌توانید یک مدل دست دوم پیدا کنید، این کار را انجام دهید. موارد استفاده شده معمولاً به خوبی کار می‌کنند. MacBook Pro یک انتخاب عالی برای هر کسی از مبتدی تا تولید کننده باتجربه است، و اگر به دنبال تغییر از ویندوز به اپل هستید، قطعا MacBook Pro را امتحان کنید.

بهترین لپ تاپ برای ساخت آهنگ
بهترین لپ تاپ برای ساخت آهنگ

Lenovo ThinkPad P52

برای کسانی که طرفدار ویندوز هستند، Lenovo ThinkPad P52 احتمالا بهترین لپ تاپ ویندوزی برای تولید موسیقی است. ThinkPad P52 به نسل هشتم پردازنده Intel Core i7 با فناوری vPro مجهز شده است.

ThinkPad P52 حداکثر ۶۴ گیگابایت رم را امکان پذیر می‌کند و بسته به نوع فضای ذخیره سازی مورد نظر می‌توانید یک هارد دیسک ۱ ترابایتی ۷۲۰۰ دور در دقیقه یا یک درایو حالت جامد (تا ۱ ترابایت) را انتخاب کنید. عمر باتری این لپ تاپ تا ۱۰ ساعت دوام می‌آورد که البته بسته به تعداد برنامه‌های باز و کاری که با آن انجام می‌دهید متفاوت خواهد بود. کارت گرافیک این لپ تاپ نیز قابل تنظیم است، می‌توانید بین کارت گرافیک NVIDIA Quadro P1000 4GB یا NVIDIA Quadro P2000 4GB یکی را انتخاب کنید. با استفاده از این کارت‌های گرافیکی نباید مشکلی با پلاگین‌های گرافیکی سنگین یا DAW داشته باشید.

Dell XPS 13 9360

Dell XPS 13 9360 بهترین لپ تاپ برای آهنگسازی آماتورها است. این رایانه با رتبه برتر دارای ۸ گیگابایت رم (تا ۱۶ گیگابایت در برخی نسخه‌ها) است و لحیم کاری شده است بنابراین RAM در آینده قابل ارتقا نیست. با این حال، آن را با یک پردازنده کاملاً به روز نسل هفتم دو هسته‌ای i5 یا i7، SSD تا ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌کند و یک سیستم عامل ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ را به راحتی اجرا می‌کند که برای اکثر کاربرانی که با آن کار می‌کنند عالی است. همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی ۱۳٫۳ اینچی با پردازنده Intel HD Graphics 620 کارت رم ۸ گیگابایتی است که عملکرد آن را بسیار کاربرپسندتر می‌کند و در صورت تمایل می‌تواند اتوماسیون را دستکاری و طراحی کند.

اگر به تازگی تولید موسیقی را شروع کرده‌اید، Dell XPS 13 9360 تقریباً تمام الزامات تولید موسیقی را برآورده می‌کند.

معرفی بهترین لپ تاپ ها برای آهنگسازی
معرفی بهترین لپ تاپ ها برای آهنگسازی

لپ‌تاپ Razer Blade Stealth از پردازنده چهار هسته‌ای نسل هشتم اینتل Core i7 استفاده می‌کند که سرعت آن ۱.۸ گیگاهرتز است. با این حال، زمانی که در حالت توربو قرار می‌گیرد، به طور کامل می‌تواند به حداکثر سرعت ۴٫۶ گیگاهرتز برسد تا عملکردی تا چهار برابر افزایش تولید محتوا داشته باشد.

این دستگاه دارای رم ۱۶ گیگابایتی با سرعت حافظه ۱۸۶۶ مگاهرتز همراه با کارت گرافیک ۶۲۰ اینتل است. ظرفیت هارد دیسک ۲۵۶ گیگابایت SSD است اما تا ۵۱۲ گیگابایت SSD قابل ارتقا است.

این Razer Blade Stealth علاوه بر کیبورد جدید Razer Chroma، تحرک و سبک را با قدرت ترکیب می‌کند که آن را برای تولید موسیقی و بازی عالی می‌کند، اگر می‌خواهید از آن نیز استفاده کنید. Razer Blade Stealth 13 برای هر حرفه‌ای که به دنبال راه اندازی چندین برنامه به طور همزمان است، عالی است. این لپ تاپ هم شیک و هم برای کار، تولید موسیقی و بازی مفید است، این لپ تاپ توسط سیستم عامل ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌شود.

همچنین بخوانید: تعمیرات سرفیس مایکروسافت

HP Jaguar 15.6 Touchscreen

HP Jaguar یکی از بهترین لپ تاپ ها برای آهنگسازی می‌باشد که نسبتاً مقرون به صرفه است. HP Jaguar دارای پردازنده Core i5 اینتل با فرکانس ۲٫۵۰ گیگاهرتز (۳٫۱۰ گیگاهرتز توربو بوست)، ۸ گیگابایت رم، هارد دیسک ۱ ترابایتی، قابلیت‌های HDMI، پورت‌های USB به روز شده و صفحه نمایش لمسی است.

هارد دیسک ۱ ترابایتی شما را از میزان فضای ذخیره سازی راضی‌تر می‌کند، اگر می‌خواهید سرعت بیشتری در هنگام دسترسی به فایل‌های خود داشته باشید، باید از یک درایو حالت جامد استفاده کنید. ۸ گیگابایت رم حافظه زیادی برای اجرای پلاگین‌ها و ذخیره اطلاعات DAW بدون کاهش سرعت کامپیوتر و از کار افتادن آن است. این پردازنده یکی از سریع‌ترین پردازنده‌های موجود است، مخصوصاً برای لپ‌تاپ‌هایی که دارای ویندوز هستند و صفحه نمایش لمسی دارند.

صفحه نمایش لمسی، قطعا به شما کمک می‌کند تا کارایی را در استودیو به حداکثر برسانید و به شما امکان می‌دهد که به راحتی میکس، مسترینگ و ضبط کنید. این لپ تاپ قابل ارتقا است، بنابراین اگر برخی مشخصات وجود دارد که انتظارات یا ترجیحات شما را برآورده نمی‌کند، به راحتی می‌توان آن را برطرف کرد. تنها نقطه ضعف این لپ‌تاپ، که قابل قبول نیست، این است که عمر باتری آن به اندازه سایرین در این لیست طولانی نیست.

چه لپ تاپ هایی برای آهنگسازی مناسب هستند
چه لپ تاپ هایی برای آهنگسازی مناسب هستند

Lenovo Yoga 720 2 in 1

لنوو یوگا ۷۲۰ دارای پردازنده ۲٫۸ گیگاهرتزی i7، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD است. پورت‌های USB و کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 با ۲ گیگابایت رم ویدیویی به‌روزرسانی شده است. می‌توانید از یوگا به‌عنوان تبلت یا لپ‌تاپ استفاده کنید، زیرا ۲ در ۱ است، و همچنین اگر ترجیح می‌دهید DAWهای خود را با قلم کنترل کنید یا خودکار بنویسید، با قلم نیز سازگار است.

Yoga در واقع یک رقیب بزرگ در حال حاضر در برابر لپ‌تاپ Razer Blade Stealth 13 است، بنابراین اگر به دنبال خرید یکی از آن‌ها هستید، ابتدا یوگا را بررسی کنید. اگر از ظرفیت درایو حالت جامد راضی نیستید، همیشه می‌توانید یک هارد اکسترنال ۱ ترابایتی برای استفاده تهیه کنید.

همچنین بخوانید: بهترین لپ تاپ برای تدوین کارها کدام است؟

MSI GX63VR

MSI GX63VR این لپ تاپ را می‌توان بهترین لپ تاپ برای آهنگسازی ، برای کسانی که لپ‌تاپی می‌خواهند ساعت‌ها کارایی عالی داشته باشد، به شمار آورد. مانند Razer Blade Stealth، GX63VR یک لپ‌تاپ مخصوص بازی است (از این رو برچسب قیمتی دارد).
GX63VR به طور قابل ملاحظه‌ای سنگین‌تر و کمی بزرگ‌تر است، اما دارای برخی ویژگی‌های اضافی است که ارزش آن را دارد که در صورت نیاز به مکانی برای نگه‌داشتن تمام نمونه‌ها و ضبط‌های خود در حالی که همزمان از پلاگین‌ها و پروژه‌های سنگین گرافیکی استفاده می‌کنید، آن را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید.

MSI GX63VR دارای پردازنده Core i7 اینتل نسل هفتم، گرافیک VR Ready با سازگاری برای کارت‌های گرافیک تا کارت NVIDIA GeForce GTX 1060 ، ۱۶ گیگابایت رم است.

شما یک درایو حالت جامد ۲۵۶ گیگابایتی و یک هارد دیسک ۲ ترابایتی دریافت می‌کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید فایل‌های خود را در رایانه خود ذخیره کنید، یا نمی‌خواهید برای یک درایو خارجی هزینه کنید، این لپ تاپ را به شدت پیشنهاد می‌کنیم، زیرا می‌توانید تعداد زیادی از نمونه‌های خود را ذخیره کنید.

ویژگی‌های اضافی عبارتند از بلندگوهای بزرگ و صدای فراگیر مجازی، و همچنین کلیدهای RGB با نور پس‌زمینه شخصی‌سازی شده و یک فن مخصوص ساخته شده با لوله‌های حرارتی مسی برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ‌تاپ حتی زمانی که تعداد زیادی برنامه باز دارید.

MSI GX63VR این لپ تاپ را می‌توان بهترین لپ تاپ برای آهنگسازی

Dell Inspiron i5378 2 in 1

Dell Inspiron 2 in 1 یک انتخاب بسیار خوب برای تولیدکنندگان با تجربه است که اغلب جلسات ضبط با مشتریان دارند و در عین حال گزینه خوبی برای تولیدکنندگان مبتدی است. Dell Inspiron 2 in 1 دارای پردازنده نسل هفتم i3 Intel Core، رم با ۴ گیگابایت برای مدل پایه این لپ تاپ (که تا ۱۶ گیگابایت قابل ارتقا است) و هارد ۱ ترابایتی دارد.

Inspiron 2 in 1 دارای فناوری Waves MaxxAudio Pro است که این لپ تاپ را به یکی از بهترین لپ تاپ‌های این لیست تبدیل می‌کند. همچنین دارای یک کارت Intel HD Graphics 620 برای کنترل پلاگین‌ها و DAW با تعداد زیادی گرافیک است.

بارزترین ویژگی این لپ تاپ به وضوح صفحه نمایش لمسی آن است. از آنجایی که Inspiron 2 در ۱ است، می‌توانید به راحتی آن را حمل کنید و همچنین از آن در حالت لپ تاپ یا تبلت استفاده کنید. اگر اغلب نیاز به جابجایی در استودیو را دارید، اکیداً پیشنهاد می‌شود از یک ۲ در ۱ برای کنترل DAW استفاده کنید.

Dell Inspiron 2 in 1 یک انتخاب بسیار خوب برای تولیدکنندگان
Dell Inspiron 2 in 1 یک انتخاب بسیار خوب برای تولیدکنندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *