عوامل مهم داغ شدن سرفیس چیست؟

عوامل مهم داغ شدن سرفیس

نکات مهمی که در استفاده از سرفیس ها باید بدانید

از دلایل مهم داغ شدن دستگاه سرفیس، می‌توان به وجود گرد و غبار بر روی فن آن اشاره نمود که به مرور زمان، می‌تواند سبب خرابی آن شده و به این ترتیب عملکرد آن را دچار مختل کند. این اختلال در عملکرد فن، در نهایت می‌تواند سبب بالا رفتن حرارت دستگاه و داغ شدن آن گردد. علت دیگر بروز این مشکل، به خشک شدن خمیر سیلیکون مربوط هست. شاید، شما هم از آن دسته از افرادی باشید که فکر می‌کنید چون لپ‌تاپ را در معرض گرد و خاک قرار نمی‌دهید، بنابراین نیازی به مراجعه به مرکز تعمیرات لپ‌تاپ و سرویس آن نیست! اما بهتر است بدانید که در هر صورت با گذر زمان، گرد و خاک روی فن لپ تاپ را می‌پوشاند که این امر، مانع خنک شدن لپ‌تاپ خواهد شد.

خشک شدن خمیر سیلیکون

وظیفه اصلی خمیر سیلیکون که بر روی چیپ گرافیک و CPU تعبیه شده است، خنک نگه داشتن این دو است. اما با گذشت زمان و استفاده طولانی مدت از لپ تاپ، ممکن است که این ماده خشک شده و دیگر کارایی نداشته باشد. بدیهی است که در این حالت، دیگر نمی‌توان انتظار خنک کردن دستگاه را از آن داشت. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما جهت سرویس لپ‌تاپ خود، آن را سالانه به یک مرکز معتبر تعمیرات لپ‌تاپ ببرید. به این ترتیب با رعایت این نکات کوچک، می‌توانید از پرداخت هزینه‌های بالاتر و خسارت‌های بیشتر جلوگیری نمایید.

به‌روزرسانی سیستم عامل

یکی دیگر از راهکارهایی که برای جلوگیری از داغ شدن سرفیس پیشنهاد می‌شود، بروزرسانی سیستم عامل آن هست. همچنین، بهتر است به طور هم زمان از باز کردن چندین برنامه با هم جلوگیری نمایید. در مواردی هم ممکن است که فضای خالی در تبلت یا لپ‌تاپ شما جهت پردازش وجود نداشته باشد؛ بنابراین لازم است که قبل از هر اقدامی این نکات را هم در نظر داشته باشید.

سان سرویس تعمیر سرفیس و تعویض باتری سرفیس را علاوه بر حل مشکلات داغ شدن سرفیس را با ضمانت برای شما انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *