لپ تاپ رندرینگ به چه لپ تاپی می گویند؟

لپ تاپ رندرینگ

لپ تاپ رندرینگ به چه لپ تاپی می گویند؟ لپ تاپ رندرینگ حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟ لپ تاپ مناسب رندرینگ برای کار معماری و یا طراحی گرافیکی من کدام است؟

اگر جزو افرادی هستید که سؤال های بالا برای شما پیش آمده است، توصیه می کنیم این مقاله را انتها بخوانید تا در زمینه لپ تاپ های رندرینگ، اطلاعات مفیدی را بدست بیاورید.

بسیاری از افراد به جهت فعالیت های حرفه ای که دارند، به دنبال لپ تاپ رندرینگ مناسب می گردند و برای شان مهم است که بدانند ویژگی های این نوع لپ تاپ ها که آنها را برای انجام کارهای رندرینگ، مدل سازی های سه بعدی و یا انجام کارهای گرافیکی متمایز می کند، چیست. در این مقاله از مجموعه مقالات بلاگ “سان سرویس” قصد داریم به بررسی شاخصه های لپ تاپ های رندرینگ بپردازیم و در این زمینه، جزئیات و نکاتی که از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند را نیز یادآور شویم.

لپ تاپ رندرینگ چیست؟

مدل سازی های سه بعدی و رندرینگ مناسب از پروژه های سنگین گرافیکی، جزو فعالیت های سنگین و فشرده لپ تاپ محسوب می شوند که اگر حرفه و شغل شما به این عوامل بستگی دارد، بهتر است در انتخاب لپ تاپ، دقت لازم را به خرج دهید.

به طور کلی، ممکن است شما از بهترین نرم افزارها و ابزارهای مخصوص معماری سه بعدی و طراحی و مدل سازی استفاده کنید؛ نرم افزارهایی که رندرینگ مناسب این پروژه های سنگین را نیز به کاربران خود ارائه می دهند، ولی توجه داشته باشید برای درست ران شدن این نرم افزارها و استفاده راحت از تمامی فیچرهای آنها، نیاز دارید که سخت افزار متناسب با کاربری این نرم افزارهای سنگین را نیز در اختیار داشته باشید. به همین جهت، بهتر است از لپ تاپ هایی که به صورت تخصصی برای انجام این گونه پروژه های سنگین گرافیکی طراحی شده اند، استفاده کنید.

در گذشته، فقط استودیوهای حرفه ای قادر به ارائه رندر تصاویر سه بعدی و یا پروژه های سنگین گرافیکی بوده اند ولی در جهان امروزه با پیشرفت تکنولوژی و مخصوصا صنعت ساخت لپ تاپ، لپ تاپ رندرینگ در اختیار عموم مردم قرار گرفته است که کاربران گرافیک حرفه ای می توانند با تهیه این لپ تاپ ها، بهترین نتایج را از پروژه های خود به دست آورند.

شما می توانید برای خرید لپ تاپ مناسب رندرینگ، از رنکینگ ها و رتبه بندی هایی که در این زمینه وجود دارند استفاده کنید ولی از آن جایی که ممکن است بودجه شما محدود باشد، بهتر است ویژگی های لپ تاپ مناسب رندرینگ را بدانید که بر اساس کاربری خود، اقدام به خرید مناسب ترین لپ تاپ کنید.

همچنین بخوانید: بهترین لپ ‌تاپ برای معماری کدام هستند

ویژگی‌های لپ تاپ رندرینگ

یک لپ تاپ رندرینگ مناسب، باید پردازنده قوی و مناسب برای اجرا کردن برنامه‌های سنگین کار گرافیک داشته باشد. اگر شغل شما در ارتباط با طراحی‌های سه بعدی، مدل سازی سه بعدی و یا انجام کارهای گرافیکی سنگین می‌باشد، به احتمال بسیار زیاد با نرم‌افزارهای گرافیکی سنگینی همچون Illustrator, Blender, Revit,  و یا Max کار می‌کنید.

 برای درست اجرا شدن این نرم افزارها و گرفتن رندر درست پس از انجام پروژه از آن‌ها، لازم است پردازنده سیستم شما، پردازنده‌ مناسب رندرینگ باشد چرا که پروسه رندرینگ در پروژه‌های سنگین گرافیکی، پروسه‌ای سخت و فشرده برای سیستم محسوب می‌شود و در صورتی که پردازنده لپ تاپ شما به اندازه کافی قدرتمند نباشد، نه تنها با کندی زیاد کار مواجه می‌شوید، بلکه رندر شما به درستی انجام نمی‌شود. برای انجام این کار مسلماً نمی‌توانید از لپ تاپ های معمولی و یا همان لپ تاپ های خانگی استفاده کنید چرا که این لپ تاپ ها، پردازنده‌ای برای انجام و پراسس کارهای روزانه و عادی که با یک لپ تاپ ممکن است انجام شوند را دارند و برای انجام کارهای سنگین گرافیکی و مخصوصاً رندرینگ این کارها، گزینه مناسبی محسوب نمی‌شوند.

ویژگی دیگری که از اهمیت ویژه‌ای برای لپ تاپ رندرینگ برخوردار است، کارت گرافیک و یا واحد پردازنده گرافیکی لپ تاپ شما می‌باشد.

این ویژگی از دو نظر اهمیت بسیار زیادی برای لپ تاپ های رندرینگ دارد؛ اول این که در صورتی که کارت گرافیک و یا واحد پردازنده گرافیکی لپ تاپ شما قدرتمند باشد، فشار بسیار زیادی را برای پراسسس پروژه‌های گرافیکی از روی پردازنده دستگاه برمی‌دارد که این امر خود سبب بهبود روند کار سیستم و افزایش سرعت آن در انجام این گونه پروژه‌های سخت را دارد. دوم این که انجام طراحی‌های سه بعدی، مدل‌سازی‌های پیچیده و نیز انجام کارها سنگین گرافیکی به کارت گرافیک با قدرت بالا نیاز دارد که بتواند به بهترین شکل ممکن، دسترسی‌های مناسب را به کاربران ارائه دهد.

اگر تازه شروع به کار با رندرینگ سه بعدی و اپلیکیشن‌های معماری و گرافیکی کرده‌اید، لپ تاپی با حداقل رم ۱۶ گیگابایت پیشنهاد می‌شود. اما هر چه رم بالاتری را در اختیار داشته باشید، کامپیوتر شما روان‌تر اجرا خواهد شد. رم بالا به کامپیوتر شما این امکان را می‌دهد تا به اطلاعات سریع‌تر دسترسی پیدا کنید.

بنابراین اگر در حال اجرای چند اپلیکیشن به طور هم‌زمان هستید و یا اینکه در حال اجرای برنامه سنگینی هستید، نیاز به رم هرچه بالاتر دارید. رم بالا بخصوص برای کارهای گرافیکی، معماری و رندرینگ حرفه‌ای مورد نیاز است. هرچه نرم افزار و پردازشگر شما قوی‌تر باشد، به رم بالاتری نیازمندید. اگر واقعاً قصد دارید تا رندرینگ سه بعدی را بر روی کامپیوتر خود اجرا کنید، لپ تاپی را انتخاب کنید که حداقل ۳۲ گیگابایت رم داشته باشد. هرگز به‌خاطر سرمایه‌گذاری در این سطح از تکنولوژی پشیمان نخواهید شد.

همچنین بخوانید: لپ تاپ صنعتی چیست؟ کاربردی های آن را می دانید؟

آیا لپ تاپ های گیمینگ برای رندرینگ مناسب هستند؟

بیشتر لپ تاپ های گیمینگ به دلیل کارت گرافیک، پردازنده و رم بالایی که دارند، برای انجام کارهای گرافیکی و رندرینگ نیز مناسب هستند. برای انجام رندرهای ساده تا متوسط، لپ تاپ های گیمینگ نسبتاً مناسب هستند ولی زمانی که بخواهید در سطوح بسیار پیشرفته نرم‌افزارهای گرافیکی امروزی از این لپ تاپ ها استفاده کنید، ممکن است نتیجه دلخواهتان را نتوانید کسب کنید چرا که انجام کارها و پروژه‌های بسیار پیچیده گرافیکی، نیازمند سیستم و سخت افزار شخصی سازی شده برای انجام کارهای گرافیکی هستند و لپ تاپ های گیمینگ در این زمینه در بسیاری از موارد ممکن است پاسخگو نباشند.

فارغ از این موضوع، لپ تاپ های گیمینگ نیز به طور معمول قیمت‌هایی بیشتر از لپ تاپ های معمولی دارند و در یک نگاه، شاید حتی لپ تاپ های گیمینگ از نظر قیمتی با لپ تاپ رندرینگ در یک سطح قرار گیرند. پس اگر قصد دارید برای انجام پروژه‌های سنگین گرافیکی و طراحی‌های معماری خود لپ تاپی تهیه کنید، بهتر است به جای خرید یک لپ تاپ گیمینگ، همان هزینه را برای خرید یک لپ تاپی که برای رندرینگ طراحی شده است پرداخت کنید.

بهترین لپ تاپ رندرینگ

حداقل تجهیزات لازم برای یک لپ تاپ رندرینگ

نرم افزارهایی که برای مدل سازی سه بعدی و رندرینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای گرافیک بالایی هستند. برخی از این برنامه‌ها عبارت‌اند از Auto CAD ، Maya ، ۳D Max و Revit.

هنگام کار با این برنامه‌های گرافیکی فشرده، به یک پردازنده گرافیکی خوب نیاز دارید تا حجم کار روی CPU و RAM شما به میزان قابل توجهی کم‌تر باشد. در کنار یک پردازنده گرافیکی قدرتمند، یک فضای ذخیره سازی بزرگ و RAM بالا نیز مورد نیاز است. رایانه‌ای با وضوح صفحه نمایش بالاتر و اندازه صفحه نمایش نسبتاً بزرگ بهترین عملکرد را برای شما دارد. لپ تاپ های گیمینگ دارای گرافیک و عملکرد فوق‌العاده‌ای هستند، بنابراین نیازهای شما را برای مدل سازی سه بعدی و رندرینگ نیز برآورده می‌کند ولی همان طور که در بالا نیز ذکر شد، بهتر است از لپ تاپ های رندرینگ که مخصوصاً برای انجام کارها و پروژه‌های سنگین گرافیکی طراحی شده‌اند استفاده کنید.

 اکثر برنامه‌های CAD مانند Solidworks ، Revit حداقل سخت افزار و سیستم مورد نیاز را در وب سایت خود منتشر کرده‌اند. به عنوان مثال Solidworks به حداقل ۸ گیگابایت رم و پردازنده ۶۴ بیتی با پشتیبانی SSE2 به همراه کارت گرافیک اختصاصی نیاز دارد. همچنین سیستم عامل لپ تاپ باید ویندوز ۷ یا بالاتر باشد.

همچنین بخوانید : تعمیرات سرفیس در سان سرویس

سخن پایانی

در این مقاله از مجموعه مقالات بلاگ وب سایت رسمی بانی نو، به بررسی لپ تاپ رندرینگ و نیز ویژگی‌های مهمی که یک لپ تاپ مناسب برای رندرینگ باید داشته باشد پرداختیم. این نوع لپ تاپ ها برای انجام کارها پروژه‌های سنگین گرافیکی طراحی و تولید شده‌اند که فرایندهای فشرده و پیچیده‌ای نظیر رندرینگ پروژه‌های مدل سازی و یا پروژه‌های گرافیکی را بتوانند به خوبی، با سرعت و کیفیت مناسب انجام دهند. به طور کلی، اگر کار و شغل شما در ارتباط با نرم‌افزارهای گرافیکی و یا معماری است، توصیه می‌کنیم از این مدل لپ تاپ های رندرینگ، یکی تهیه کنید تا بتوانید با سرمایه گذاری در تکنولوژی پیشرفته، کارهای خود را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید و به صورت حرفه‌ای به کار بپردازید.

شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین بانی نو، لپ تاپ مورد نیاز خود را انتخاب کرده و با سفارش آنلاین آن، در سریع‌ترین زمان ممکن، آن را در محل مورد نظرتان از همکاران ما تحویل بگیرید.

امیدواریم توانسته باشیم با این بلاگ، شما را در خرید لپ تاپ راهنمایی کرده باشیم. همچنین در صورتی که سوالی در این زمینه برای شما وجود داشت، می‌توانید در قسمت نظرها آن را برای ما به ثبت برسانید.

همچنین بخوانید : تعمیرات مک بوک اپل با ضمانت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *