گیفت کارت‌‌ اپل و مایکروسافت چیست؟

گیفت کارت‌‌ اپل و مایکروسافت چیست؟

از قدیم تا به امروز روش‌های مختلفی برای خرید و هدیه محصولات و خدمات وجود داشته است. یکی از این روش‌ها که مدتیست محبوب شده است و  از آن استفاده می‌کنند، گیفت کارت‌ها (Gift Gard) هستند. گیفت کارت‌ها به دو صورت فیزیکی و مجازیست که توسط شرکت‌ها، کمپانی‌ها، بانک‌ها، فروشگاه‌ها صادر می‌شود. ویژگی‌های این کارت‌ها این است که معمولاً ناشناس هستند و به نام کسی صادر نمی‌شوند. همچنین، زمانی که اعتبار آن‌ها تمام شود، قابل شارژ نیستند و دور ریخته می‌شوند.

گیفت کارت‌ها انواع مختلفی دارند و کمپانی‌هایی نظیر مایکروسافت، اپل، گوگل، آمازون، سونی و … گیفت کارت‌هایی با اعتبارهای گوناگون پولی در اختیار خریداران قرار می‌دهند تا خریداران قادر باشند بدون استفاده از کارت‌های اعتباری بانکی و فقط توسط کُد گیفت کارت از فروشگاه‌های آنلاین آنان خرید کنند.

دراین مقاله ما انواع گیفت‌ کارت های مایکروسافت و اپل را نام می بریم و توضیح می دهیم.

گیفت کارت‌ های مایکروسافت و ایکس باکس (Microsoft and Xbox Gift Cards)

با گیفت کارت‌های مایکروسافت و ایکس باکس می‌توان برای خرید دستگاه‌ها، جدیدترین برنامه‌ها، بازی‌ها، فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی و لوازم جانبی از فروشگاه مایکروسافت به صورت آنلاین استفاده کرد. این گیفت کارت‌ها هیچ هزینه یا تاریخ انقضایی ندارند. لازم به ذکر است که این کد هدیه دیجیتالی برای خرید در فروشگاه مایکروسافت به صورت آنلاین، در ویندوز و ایکس باکس مناسب است.

گیفت کارت‌های مایکروسافت و ایکس‌باکس برای کشورهای مختلف عرضه می‌شود. گیفت کارت‌های مایکروسافت از ۱۰ تا ۱۰۰ دلار قابل خریداری است و گیفت کارت‌های ایکس باکس از ۱ تا ۱۰۰ دلار.

سوالات متداول در مورد گیفت کارت مایکروسافت و ایکس باکس

  • آیا گیفت کارت‌ها منقضی می شوند؟

خیر، کارت‌های هدیه خریداری شده هرگز منقضی نمی شوند اما توجه داشته باشید که کارت‌های هدیه تبلیغاتی مانند کارت‌های Microsoft Rewards یا Xbox Live Rewards منقضی می‌شوند.

  • آیا می توان محصولات درون برنامه‌ای را با کارت هدیه خریداری کرد؟

هم بله و هم خیر، اکثر محصولات ارائه شده در بازی‌ها و برنامه‌هایی مانند map packs, new levels, and coins را می‌توان با گیفت کارت خریداری کرد، اما برای برخی از برنامه‌ها مانند subscriptions به کارت اعتباری نیاز هست.

  • آیا می توان Xbox Live Gold و Xbox Game Pass را با گیفت کارت خرید؟

بله، می توانید اشتراک های Xbox Live Gold و Xbox Game Pass را با یک کارت هدیه به صورت آنلاین یا از Xbox خود خریداری کنید.

  • آیا می توان آفیس را با گیفت کارت خرید؟

خیر، در حال حاضر نمی توانید آفیس ۳۶۵ را با گیفت کارت خریداری کنید، اما می توانید از کارت هدیه برای خرید نرم افزارهای نصب شده به طور کامل استفاده کنید.

  • تفاوت بین گیفت کارت مایکروسافت و گیفت کارت ایکس باکس چیست؟

کارت‌ها دقیقاً یکسان کار می‌کنند. پس از شارژ حساب مایکروسافت خود، می‌توانید موجودی خود را در فروشگاه مایکروسافت به صورت آنلاین، در ویندوز و ایکس باکس خرج کنید.

گیفت کارت های  اپل

کارت‌های هدیه قدیمی‌تر

همان‌طور که میدانید،با گیفت کارت‌های اپل و اپ استور و کارت‌های هدیه آیتونز (Apple Gift Cards and App Store & iTunes Gift Cards) می‌توان برای خرید کالاها و خدمات از اپل استفاده کرد.

با این گیفت کارت‌ها می‌توان از فروشگاه‌های اپل مثل Apple Retail Stores, apple.com, the App Store, iTunes Store, Apple Books خرید کرد. درواقع، این گیفت کارت‌ها برای خرید خدمات و سرویس‌های اپل مثل موارد زیر هستند:

Apple Music, Apple News+, and Apple Arcade, or for iCloud storage

انواع گیفت کارت های اپل

گیفت کارت اپل (Apple Gift Card)

از گیفت کارت اپل در فروشگاه اپل برای خرید محصولات و لوازم جانبی، و یا در فروشگاه App برای برنامه‌ها، اشتراک‌هایی مانند Apple Music یا iCloud+، خرید از apple.com و موارد دیگر می‌توان استفاده کرد.

گیفت کارت اپ استور (App Store) و آیتونز (iTunes)

کارت هدیه App Store و iTunes نشان‌ سفید اپل را روی پس‌زمینه آبی با الگوی موج‌دار نشان می‌دهد. در پشت این کارت‌ها، می‌توانید کد بازخرید ۱۶ رقمی را پیدا کنید که با X شروع می‌شود.

گیفت کارت اپ استور (App Store) و آیتونز (iTunes)

گیفت کارت اپل استور (Apple Store Gift Card)

در پشت گیفت کارت اپل استور می‌توانید موارد زیر را بیابید:

  • پیوندی به وب سایتی که می‌توانید موجودی کارت هدیه خود را بررسی کنید.
  • متنی که می‌گوید کارت را فقط می‌توان در فروشگاه اینترنتی اپل یا خرده فروشی استفاده کرد یا اینکه نمی‌توانید کارت را در فروشگاه iTunes بازخرید کنید.
  • شماره تلفنی که در صورت نیاز به کمک می‌توانید با آن تماس بگیرید.

در اکثر کشورها و مناطق، می‌توانید از کارت هدیه Apple Store در Apple Store یا apple.com استفاده کنید، اما در فرانسه، آلمان، سنگاپور و سوئیس، کارت‌های هدیه اپل استور را می‌توان فقط در فروشگاه اپل استفاده کرد، نه در apple.com.

کارت های هدیه قدیمی تر

اگر ظاهر کارت شما با کارت‌های بالا متفاوت است، ممکن است کارت قدیمی‌تر باشد، اما همچنان می‌توانید آن را خرید کنید و فقط مراحل پشت کارت را دنبال کنید. ظاهر روی گیفت کارت اپل موزیک صورتی، بنفش و آبی هست که روی آن لوگوی سفید Apple Music قرار دارد. روی گیفت کارت فروشگاه iTunes، صورتی، زرد و نارنجی هست و لوگوی سفید اپل دارد.

همچنین بخوانید:

  1. مزایا و معایب لپ تاپ اپل (مک بوک)
  2. تعمیر مک بوک اپل
  3. تعمیر آی مک اپل
  4. تعمیر سرفیس مایکروسافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *