باتری سرفیس را دیر تعویض نکنید

باتری سرفیس را دیر تعویض نکنید

شرکت مایکروسافت برای محصولات خود همیشه بهترین کیفیت را استفاده می‌کند. اما، هر دستگاهی که از باتری داخلی استفاده می‌کند، بعد از گذشت زمانی با مشکل افت ظرفیت باتری مواجه می‌شود. این امر غیرقابل جلوگیری، بابت عمر مفید باتری است. باتری‌های سرفیس شرکت مایکروسافت ظرفیت بسیار بالا و قوی دارند، اما بخاطر همین امر زود دشارژ می‌شوند؛ همین مسئله آسیب‌پذیری این دستگاه را مثل سرفیس پرو۴ بالا برده است. با توجه به ساده نبودن تعویض باتری آنها، نگهداری و استفاده صحیح نیز اهمیت زیادی دارد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که باتری سرفیس‌ها (لپ‌تاپ _ تبلت و …) یا وسیله الکترونیکی خود را دیر عوض می‌کنید؛ توصیه می‌کنم باتری سرفیس را دیر عوض نکنید. همچنین، با مطالعه‌ی این مقاله از خطرات  تعویض دیرهنگام باتری سرفیس آگاه شوید.

خطرات عدم تعویض به موقع باتری سرفیس

از جمله خطرات دیر عوض کردن باتری سرفیس‌ها، باد کردن باتری آنها و انفجار است. باد کردن باتری صرفا مسئله‌ای زیبا شناختی نیست، بلکه خطرات ایمنی خاصی به همراه دارد . خطرات ذاتی باتری لیتیوم یونی در سال ۲۰۱۶ و با آتش گرفتن دست کم ۳۵ دستگاه گوشی گلکسی نوت ۷ به آگاهی عموم رسید. مایکروسافت باد کردن باتری سرفیس‌ها را نگران کننده نمی‌داند و در بحث مراقبت از باتری سرفیس، اینگونه اظهار نظر میکند:

انبساط باتری ناشی از خرابی نگران کننده نیست و اغلب به دلیل ساختار غیرقابل اشتعال گاز کربن‌دی‌اکسید اتفاق میافتد. اگر دستگاهی دارید که باتری آن در پشت محفظه منبسط شده، توصیه می‌کنیم استفاده از آن را متوقف کنید. شما باید دستگاه را با احتیاط لمس کنید تا از وارد آمدن فشار و سوراخ شدن سلول باتری جلوگیری شود.

تعویض باتری سرفیس

بهترین زمان تعویض باتری سرفیس مایکروسافت
بهترین زمان تعویض باتری سرفیس مایکروسافت

این پیام برای کاربران سرفیس خوشحال کننده و روشن نیست. باتری دستگاه‌های سرفیس پرو و سرفیس بوک پشت صفحه نمایش لمسی قرار دارد. باد کردن آن، اغلب پیش از نمایان شدن نقطه رنگ پریده در نمایشگر اتفاق می‌افتد. این نقطه‌ها ممکن است در گذر زمان همراه با افزایش ورم باتری جابجا شوند. کاربران سرفیس که متوجه باد کردن باتری می‌شوند، باید دستگاه خود را کنار بگذارند. با این گجت‌ها باید با احتیاط برخورد شود، چونکه باتری آنها می‌تواند آتش بگیرد و گازهای سمی تولید کند و دارنده‌ی آن باید به فکر تعویض یا تعمیر و یا بازیافت باتری باشد. به کاربران توصیه می‌شود خودشان این کار را انجام ندهند و به تکنسین‌های معتبر بسپارند. چون، ممکن است باعث سوراخ شدن آن و انفجار باتری شوند. برای تعویض باتری و تعمیرات تخصصی سرفیس خود می‌توانید از تیم فنی و متخصص آروند کمک بگیرید.

افزایش طول عمر باتری دستگاه‌های سرفیس

از آنجایی که خرابی باتری سرفیس یکی از مشکلات شایع سرفیس‌ها هست، مایکروسافت برای افزایش طول عمر باتری دستگاه‌های سرفیس توصیه‌هایی کرده است. این توصیه‌ها شامل هستند:

  • استفاده از حالت Battery saver
  • کاهش زمان خودکار خاموش شدن صفحه نمایش و خود دستگاه
  • کاهش نور صفحه نمایش را تا حد امکان کاهش
  • قفل دستگاه در صورت عدم کار و احتیاج
  • استفاده از یک عکس پس زمینه‌ی تاریک و بدون نور سفید
  • غیر فعال کردن برنامه‌های زیر صفحه
  • خاموش کردن حالت Location
  • خاموش کردن امکانات بلوتوث و WiFi و استفاده از حالت Air plane
  • جدا کردن وسایل متصل به USB و Mini Display
  • تعویق به‌روزرسانی ایمیل‌ها و تقویم‌ها
  • حل کردن برخی مشکلات با restart کردن کامپیوتر
  • استفاده از microsoft Edge برای وبگردی
  • برای شارژ، اتصال سیم شارژر به دستگاه و سپس زدن دوشاخه به برق
  • بعد از شارژ دستگاه، جدایی سیم شارژر از دستگاه در ابتدا، و بعد کشیدن دوشاخه از برق

نکته: چیزی که عموم مردم به اشتباه بر این باورند که دشمن عمر باتری ماندن آن زیر شارژر است، اما در واقع حرارت بالا برای باتری دشمن آن است و هیچگاه دستگاه خود را زیر نور آفتاب نگذارید، حتی در حالت خاموش. مورد دیگری که باید در مورد عمر باتری سرفیس رعایت کرد؛ این است که هیچگاه نگذارید شارژ آن صفر شود. هر زمان که شارژ آن کمتر از ۲۵ درصد شد آن را به شارژ متصل کنید و تا زمانی که شارژ کامل نشده است، آن را جدا نکنید. “سان سرویس” معتبرترین مرکز تعمیرات سرفیس در مجتمع کامپیوتر پایتخت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *