چگونه می توانیم از باتری سرفیس کار بیشتری بکشیم؟

چگونه می توانیم از باتری سرفیس کار بیشتری بکشیم؟

چگونه می توانیم از باتری سرفیس کار بیشتری بکشیم؟ باتری دستگاه ها یک قطعه مصرفی است که بالاخره یک عمر مفیدی دارند اما با رعایت برخی نکات می توانیم به سلامت آن و افزایش طول عمر آن ها کمک زیادی کنیم. در این مقاله به راه های افزایش طول عمر باتری تبلت سرفیس مایکروسافت و تمامی دستگاه هایی که باتری از جنس لیتیوم یون را دارند صحبت کنیم و نحوه مشاهده گزارش مصرف باتری اشاره کنیم.

در این مقاله از بلاگ “سان سرویس” در خصوص نوع باتری سرفیس های مایکروسافت و همینطور بهترین روش استفاده از آنها صحبت کنیم تا باتری دستگاه مان دیرتر خراب شود.

درباره باتری تبلت سرفیس مایکروسافت بیشتر بدانید

درباره باتری تبلت سرفیس مایکروسافت بیشتر بدانید

باتری سرفیس ها و بسیاری از دستگاه های پرتابل دیگر از نوع لیتیوم-یون (Lithuium-ion) هستند. این نوع باتری سرعت شارژ بسیار بالایی دارد و نرخ از دست دادن شارژ آن منطقی است و همینطور میتوان در این باتری ها در سایز کوچک، انرژی باتری بیشتری ذخیره کرد.

همین هم باعث شده است که مایکروسافت در دستگاه های سرفیس از این نوع باتری استفاده کند تا در اندازه های کوچکتر و خوش دست تر باتری های بهتری جانمایی کند.

چگونه می توانیم سلامت باتری سرفیس را افزایش بدهیم

مانند هر باتری دیگری، سلول های باتری های لیتیومی مواد مصرفی هستند و با گذشت زمان و استفاده از باتری کم کم از بین می روند و باتری ظرفیت خودش را از دست می دهد. یکی از بهترین راه ها برای دستگاه هایی که قابلیت شارژ هوشمند را ندارند این است که سعی کنید همیشه چندین بار در هفته شارژ دستگاه را به زیر ۵۰ درصد برسانید و بعد به شارژ بزنید به جای اینکه در بازه های کوتاه تر مدام دستگاه را به شارژ بزنید و بردارید.

معمولا می‌گویند بهترین حالت برای باتری بین ۳۰ تا ۷۰ درصد است که این عدد می تواند به ۲۰ الی ۸۰ درصد برسد تا باتری سالم تری داشته باشید. (یعنی باتری به ۲۰ درصد رسید به شارژ بزنید و در ۸۰ درصد شارژ از برق بکشید.)

در حین استفاده از باتری دستگاه شروطی هم وجود دارد که اگر آن ها را رعایت کنید باعث می شود که طول عمر باتری افزایش مناسبی داشته باشد:

از شارژ یا استفاده از دستگاه در دمای بالا جدا خودداری نمایید: دستگاه هایی که در دماهای بالا در حال کار باشند، خیلی سریعتر عمر مفیدشان و ظرفیت شان را از دست می دهند. دستگاه های سرفیس مایکروسافت هم بهتر است صرفا در دمای بین صفر درجه سانتی گراد و ۳۵ درجه سانتی گراد کار کنند. به همین خاطر به هیچ وجه سرفیس تان را داخل ماشین یا زیر نور مستقیم آفتاب نگه ندارید و اگر قصد خرید سرفیس پرو 9 یا دیگر دستگاه های مایکروسافت دارید باید این نکته را جدی بگیرید.

مدام باتری را در حالت شارژ کامل قرار دهید: باتری ها طوری درست شده اند که اگر مدام در حالت شارژ کامل باشند، سریعتر ظرفیت شان را از دست می دهند. شما می توانید با جلوگیری از متصل بودن دستگاه به شارژ در دوره های زمانی پر تکرار از این موضوع جلوگیری نمایید. همچنین همینطور که پیش تر گفتیم سعی کنید مدام باتری را به زیر ۵۰ درصد برسانید و بعد دستگاه را به شارژ بزنید. اگر فکر می کنید که خیلی برای شما پیش می آید که مجبور هستید دستگاه را در شارژ به صورت مداوم بگذارید، بهتر است از قابلیت «Battery Limit Mode» استفاده نمایید.

نکته بسیار مهم که چگونه می توانیم از باتری سرفیس کار بیشتری بکشیم؟

نکته بسیار مهم که چگونه می توانیم از باتری سرفیس کار بیشتری بکشیم؟
نکته بسیار مهم که چگونه می توانیم از باتری سرفیس کار بیشتری بکشیم؟

حتما توجه داشته باشید که اگر می خواهید برای مدتی طولانی دستگاه را کنار بگذارید و از آن استفاده نخواهید کرد ابدا دستگاه ها را در حالت فول شارژ و یا با شارژ خیلی کم رها نکنید؛ بلکه شارژ دستگاه را به زیر ۵۰ درصد (دربازه ۴۰ الی ۵۰ درصد) نگهدارید و دستگاه را کنار بگذارید تا باتری در شرایط سالم تر و پایدارتری قرار داشته باشد و باتری فشار زیادی را تحمل نکند.

پیری باتری ها به خودی خود نگرانی خاصی برای ما ایجاد نمی کند و نهایتا باعث می شود که دستگاه زودتر شارژ خالی کند و دیگر مانند سابق نتوان از باتری آن استفاده بلند مدت کرد. اما گاهی اوقات ممکن است ببینید که گاز دی اکسید کربن داخل باتری به شدت افزایش یافته و باعث باد کردن محفظه باتری شده است و در این صورت بسیار با احتیاط با دستگاه کار کنید و تمام حواستان باید باشد که به هیچ وجه به باتری ضربه ای وارد نشود و یا محفظه باتری سوراخ نشود چرا که می تواند باعث انفجار و آسیب های جبران ناپذیری شود.

زمانی که متوجه شدید که باتری دارد باد می کند باید در سریع ترین زمان برای تعویض باتری سرفیس به مرکز معتبر تعمیر سرفیس مراجعه نمائید.

چه امکاناتی را سرفیس برای استفاده بهینه از باتری به ما می دهد؟

چه امکاناتی را سرفیس برای استفاده بهینه از باتری به ما می دهد؟

مایکروسافت هر روزه به دنبال این است که امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خاصی را روی سرفیس ها پیاده سازی کند تا شما بیشترین بهره را از باتری خودتان ببرید. در ادامه به برخی از مهم ترین امکانات سرفیس ها اشاره خواهیم کرد که در برخی از مدل های سرفیس ها این امکانات وجود دارد:

شارژ هوشمند باتری (Battery Smart Charging): این امکان در سرفیس ها کمک می کند تا عمر باطری ها دیرتر به سر آید و همینطور مدام حواسش به این است که باتری شما در وضعیت مداوم فول شارژ قرار نگیرد و همینطور اگر دمای دستگاه بیش از اندازه بالا رفت، از شارژ شدن جلوگیری کند. این امکان همیشه در تلاش است شارژ دستگاه را تا نهایتا ۸۰ درصد نگه دارد تا فشار کمتری روی باتری داشته باشیم.

صرفه جویی در طول عمر باتری (Battery Lifespan Saver): این امکان هم تکمیل کننده امکان قبلی است و وضعیت شارژ و دشارژ شدن دستگاه را مدام پایش می کند. زمانی که شما بر خلاف توصیه ها مدام دستگاه ها را در شارژ و فول شارژ استفاده کنید که قاعدتا دما نیز بالا تر می رود، این امکان با تغییر در ولتاژ و … کاری میکند که شارژ دستگاه بهینه تر انجام شود و طول عمر باتری شما بیشتر شود.

این امکانات در برخی از دستگاه های سرفیس مایکروسافت به صورت پیش فرض وجود دارند و اگر قصد خرید سرفیس پرو 8 و یا دستگاه های جدیدتر مایکروسافت یا هم سال با این دستگاه را دارید باید بگویم که کلیه قابلیت های هوشمند ذکر شده در خصوص باتری و … در این دستگاه ها وجود دارد.

چگونه می شود گزارش وضعیت باتری سرفیس خود را ببینیم؟

البته شما می توانید که در هر لحظه گزارش کاملی از وضعیت باتری ها در ویندوز روی سرفیس ها ببینید و با بررسی آن ها متوجه نوع و حجم استفاده تان از باتری دستگاه شوید.

در ادامه به صورت مرحله به مرحله آموزش خواهیم داد که چطور این گزارش را در ویندوز ببینید:

    روی منو استارت کلیک راست کنید.

    روی گزینه Command Prompt کلیک کنید.

در پنجره مشکی باز شده عبارت powercfg/batteryreport را وارد کنید سپس دکمه اینتر را بزنید تا فایل از گزارش باتری ساخته شود و آدرس محل فایل به شما داده شود. آدرسی مشابه زیر: C:\Users\evanf\battery-report.html شما صرفا کافی است این آدرس را کپی کنید و با باز کردن پنجره File Explorer آدرس مورد نظر را در قسمت آدرس بار بالای پنجره کپی پیست کنید و با زدن دکمه اینتر این فایل را باز کنید و گزارش باتری را مشاهده نمایید.

جمع بندی چگونه می توانیم از باتری سرفیس کار بیشتری بکشیم؟

در این مقاله سعی کردیم اصول استفاده صحیح از باتری سرفیس ها را برای شما به خوبی توضیح دهیم و اگر نیاز داشتید اطلاعات و مشخصات باتری سرفیس های مختلف را بررسی کنید، می توانید مقالات بیشتری را در بلاگ مرکز تعمیرات سان سرویس، دیجیاتو، آروند گارانتی و … مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *