به صرفه ترین لپ تاپ ها را بشناسید

به صرفه ترین لپ تاپ ها را بشناسید

همه نمی توانند یک لپ تاپ پریمیوم مانند Dell XPS یا Apple MacBook را بخرند، در حالت دیگر، شاید برای شخصی لازم به چنین هزینه ای نباشد. اما لپ تاپ های مقرون به صرفه نیز وجود دارند، بسیاری از آنها بسته های شگفت انگیزی را با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می دهند. در اینجا به صرفه ترین لپ تاپ هایی را که می توانید در حال حاضر خریداری کنید، بررسی و رتبه بندی می کنیم.

اگر فقط نیاز به انجام کارهای اساسی مانند وبگردی، بررسی ایمیل و کارهای اداری دارید، یک لپ تاپ مقرون به صرفه می تواند این کار را برای شما انجام دهد. حتی برخی از آنها قدرت کافی برای ویرایش عکس بدون کاهش سرعت و بازی های معمولی را دارند.

تیم تحقیقاتی ما، به صرفه ترین مدل های لپ تاپ که علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت بالایی نیز دارند را در لیست زیر تهیه کرده است که امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

به صرفه ترین مدل های لپ تاپ

Lenovo IdeaPad L340

این دستگاه قابل حمل از یک تراشه اینتل Core i7-9750H استفاده می کند، یک تراشه نسل نهم با سرعت کلاک پایه ۲٫۶ گیگاهرتز اما می تواند تا ۴٫۵ گیگاهرتز را افزایش دهد. این ارقام به این معنی است که شما می توانید از بهترین سرعت ها در بازی ها لذت ببرید.

برای GPU، دستگاه از NVIDIA GeForce GTX 1650 استفاده می کند. رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 روی دستگاه می تواند تقریباً هر بازی را به راحتی انجام دهد. از آنجایی که دستگاه از یک SSD 512 گیگابایتی PCIe به عنوان درایو ذخیره سازی اصلی استفاده می کند، می توانید هنگام باز کردن بازی ها و برنامه ها، بهترین سرعت را در کلاس خود داشته باشید.

پنل ۱۷٫۳ اینچی فول اچ دی دارای رزولوشن بالای ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است اما به نرخ تازه سازی استاندارد ۶۰ هرتز پایبند است. لنوو ادعا می‌کند که از یک پنل LED کم مصرف استفاده کرده است که روشنایی را نیز به خطر نمی اندازد.

حاشیه های پنل کاملاً بزرگ هستند و هنگام بازی متوجه آنها خواهید شد. این دستگاه با یک صفحه کلید با نور پس‌زمینه عرضه می شود. در حالی که گزینه های سفارشی سازی زیادی یا RGB هر کلید را ارائه نمی دهد، احساس تایپ فوق العاده است. بهتر است یک ماوس بازی شخص ثالث تهیه کنید. وزن کلی آن ۴٫۸ پوند و ضخامت آن ۰٫۹ اینچ است.

همچنین بخوانید: تعمیرات سرفیس پرو 3 در سان سرویس چگونه است؟

از طرف دیگر، لنوو ۱ پورت USB 3.1 Gen 1 Type C، ۲ پورت USB 3.1 Type-A، ۱ پورت HDMI و ۱ پورت گیگابیتی اترنت RJ45 را برای اتصال در خود جای داده است. در حالی که پورت اترنت ۱ گیگابیت بر ثانیه یک افزودنی عالی است، دستگاه همچنان از نسخه‌های قدیمی‌تر Wi-Fi و بلوتوث استفاده می‌کند. این شرکت می‌گوید این دستگاه با یک بار شارژ تا ۶٫۵ ساعت کار می‌کند و این به لطف باتری‌های لیتیوم یونی ۴۵ وات ساعت است.

Lenovo IdeaPad L340

Lenovo Legion Y7000

Lenovo Legion Y7000 یک لپ‌ تاپ به صرفه گیمر پسند در لیست است. اگر اهل بازی‌ها، به خصوص بازی‌های RPG هستید، به چیزی شبیه به این نیاز دارید. پردازنده گرافیکی NVIDIA GTX 1060 با ۶ گیگابایت VRAM یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های لپ تاپ است.

پردازشگر Intel Core i7-8750H نیز خوب است. سرعت آن ۲٫۲ گیگاهرتز است. تا زمانی که اتصال اینترنتی خوبی داشته باشید، انواع سایت‌ها، بازی‌ها، همه چیز عملا در کمتر از یک ثانیه بارگذاری می‌شود. این Legion تنها ۵٫۱۷ پوند وزن دارد و با صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی Full HD و وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل باریک است.

لپ تاپ همچنین دارای جلوه‌های صوتی خوب و عمر باتری عالی در حدود ۱۰ ساعت است. صفحه کلید یکی دیگر از تنظیمات خوب برای کاربر آن است. این لپ تاپ همچنین دارای ۳ پورت USB و یک پورت HDMI است. رم ۱۶ گیگابایتی و فضای ذخیره سازی حدود ۱ ترابایت HDD + 128 گیگابایت SSD به اندازه کافی خوب است که بازی‌ها را به صورت آفلاین انجام دهید و مقدار زیادی فیلم و داده را نگه دارید.

همچنین بخوانید : آیا تعویض باتری سرفیس در “سان سرویس” با ضمانت انجام می شود؟

Lenovo ThinkPad X1 Extreme

Lenovo ThinkPad X1 Extreme، حدود ۶ پوند وزن دارد، اما عملکرد قدرتمندی دارد و اگر به دنبال آن هستید، می‌توان از آن به عنوان یک جایگزین موثر دسکتاپ استفاده کرد.

این لپ تاپ دارای صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی LED با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. لپ تاپ برای هر کاری که دوست دارید انجام دهید مناسب است. این دستگاه دارای واحد گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti از نوع Max-Q با ۴ گیگابایت VRAM است. این یک GPU بسیار توانا است و می‌تواند از نرم افزارهای گرافیکی فشرده مانند Revit، Blender، AutoCAD، Premiere Pro و غیره استفاده کند.

به لطف پردازنده نسل هشتم اینتل i7-8750H با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD، می‌توانید ویدیوها را پخش کنید یا محتوا ایجاد کنید بدون اینکه عملیات کند شود. یک خودکار هم با آن دارید که می‌توانید از آن برای طراحی و امضا استفاده کنید.

این همان چیزی است که کار کردن با لپ تاپ را سرگرم کننده می‌کند. این لپ تاپ با Cortana Premium ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد دستورات را به Extreme خود بدهید.

محصول پیشنهادی : لپ تاپ لنوو ThinkPad E14 Core i7(10510U)-8G-1TB-2G(RX640)

Lenovo ThinkPad X1 Yoga

Lenovo ThinkPad X1 Yoga یکی از سبک‌ترین لپ تاپ‌های تجاری است. دارای ۴ حالت کار، ارائه، ایجاد و اتصال است. همچنان عنوان بهترین تبدیل برای کار و بازی را به خود اختصاص داده است.

گزینه‌های سخت افزاری و ویژگی‌های امنیتی زیادی در این دستگاه وجود دارد. این دستگاه دارای حاشیه باریک‌ و پردازنده نسل هشتمی i7-8665U اینتل با سرعت کلاک ۱٫۹ گیگاهرتز است.

از دیگر مشخصات آن می‌توان به ۱۶ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت SSD و گرافیک Intel UHD Graphics 620 اشاره کرد.

این لپ تاپ در یک قاب آلومینیومی سبک قرار گرفته است. وضوح ۱۴ اینچی UHD (2560 x 1440) با Dolby Vision HDR 400 دارد. یک گزینه اضافی برای نمایشگر کم مصرف ۳۸۰ نیت فول اچ دی وجود دارد . همچنین شامل لولاهای ۳۶۰ درجه به همراه یک قلم فعال است.

این لپ تاپ، همچنین دارای بلندگوهای استریوی داخلی است که بهترین کیفیت صدا را هنگام گوش دادن به موسیقی ارائه می‌دهد. شما همچنین می‌توانید برای محافظت از حریم خصوصی خود، همه میکروفون‌ها را خاموش کنید. شما همچنین یک خواننده اثر انگشت دریافت می کنید که اثر انگشت شما را ذخیره و پردازش می‌کند. شما را از هک و سایر بدافزارها نجات می‌دهد.

Lenovo ThinkPad X1 Yoga یکی از به صرفه ترین مدل های لپ تاپ می‌باشد. به طوری که با این سخت افزار ها اگر بخواهید برند دیگری را تهیه کنیم، خیلی بیشتر باید هزینه کنید.

Lenovo ThinkPad X1 Yoga

محصول پیشنهادی : لپ تاپ لنوو ThinkPad E14 Core i7(10510U)-16G-1TB+256SSD-2G(RX640)

Lenovo IdeaPad 3

پردازنده Intel Core i3-1005G1 به لطف سرعت متفاوت ۱٫۲ گیگاهرتز و ۳٫۴ گیگاهرتز می‌تواند تمام وظایف را انجام دهد. لنوو برای اینکه این دستگاه را به یک لپ تاپ ارزشمند تبدیل کند، ۸ گیگابایت رم DDR4 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD را نیز در نظر گرفته است. در حالی که فضای ذخیره سازی به اندازه کافی بزرگ نیست، نصب ویندوز ۱۰ در داخل آن را کند نمی‌کند. طراحی ضد تابش نیز وضوح چشمگیری را ارائه می‌دهد. در حالی که طراحی تجربه تایپ خوبی را ارائه می‌دهد، اما از نور پس‌زمینه پشتیبانی نمی‌کند.

۱ پورت USB 2.0، ۲ پورت USB 3.2 Gen 1، ۱ پورت HDMI و یک کارت خوان ۴ در ۱ دریافت می‌کنید. این گزینه‌های اتصال، دستگاه را به گزینه‌ای مناسب برای دانش آموزان، حرفه‌ای ها و حتی سالمندان تبدیل می‌کند. Lenovo IdeaPad 3 می‌تواند با ۷ ساعت شارژ کار کند.

محصول پیشنهادی : لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad L3 – ۱۵IML05 – NPA

Lenovo ThinkPad X1 Carbon

Lenovo ThinkPad X1 Carbon یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های ممتاز و به صرفه ترین لپ تاپ ها در حال حاضر در بازار است.

این دستگاه دارای پردازنده نسل دهم اینتل Core i7-10510U 1.8 گیگاهرتز است. نسل دهم اینتل Core از حداقل ولتاژ استفاده می‌کند و پردازش چهار هسته‌ای و چهار طرفه آن برق را در حال حرکت فراهم می‌کند.
با گرافیک Intel UHD، ThinkPad برای بازی بسیار عالی است.

این لپ تاپ دارای ۱۶ گیگابایت رم است و به دلیل داشتن ۱ ترابایت PCIe SSD برای پشتیبان گیری روزانه و چندین سرور مناسب است.

Lenovo ThinkPad X1 Yoga تنها با ۲٫۴۰ پوند وزن، یکی از سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های جهان است. صفحه نمایش ۱۴ اینچی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰) ضد تابش خیره کننده مانند همیشه است. آن را با یک پوشش انحصاری بافت فیبر کربن بالا ارائه می‌شود.

شما می‌توانید صفحه نمایش FHD را انتخاب کنید یا از فناوری Dolby Vision HDR استفاده کنید. این لپ تاپ دارای نسخه بالاتری از روشنایی، کنتراست عالی، رنگ‌های زنده و جزئیات بوده و تا ۱۹٫۵ ساعت عمر باتری را ارائه می‌دهد.

همچنین مجهز به فناوری RapidCharge است که می‌تواند لپ تاپ شما را در ۶۰ دقیقه شارژ کند. یکی از ویژگی‌های امنیتی اضافه شده، حسگر اثر انگشت لمسی است.

Lenovo ThinkPad X1 Carbon

همچنین بخوانید : تعمیرات تبلت سرفیس مایکروسافت در سان سرویس به چه صورت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *