لپ تاپ مالتی مدیا یعنی چی؟

لپ تاپ مالتی مدیا

مالتی مدیا در لغت به معنای چند رسانه ای می باشد و منظور از لپ تاپ مالتی مدیا ، لپ تاپ های چند رسانه ای است.
ماه به ماه Notebookcheck می تواند طیف وسیعی از نوت بوک ها را در همه دسته ها بررسی کند. که برخی از آنها را میتوان در زیر چتر چند رسانه ای همه جانبه دسته ‌بندی کرد.

برای اینکه یک لپ تاپ، مالتی مدیا در نظر گرفته شود دستگاه ها باید دارای صفحه نمایش ۱۴ اینچی باشندو باید به عنوان یک لپ تاپ همه جانبه توسط سازنده آن طراحی شوند و باید دارای یک GPU اختصاصی باشند.

لپ تاپ های مالتی مدیا بهترین انتخاب برای همه کاربران خلاق می باشد که نیاز به بررسی و ویرایش عکس ها و فیلم ها دارند، وب گردی می کنند، با آفیس کار می کنند، با نرم افزار‌های سبک مختلف سر و کار دارند و … . این دسته از لپ تاپ ها، همچنین برای بازی های نه خیلی سنگین و کارهایی مانند نوشتن ایمیل یا پردازش متن بسیار مناسب هستند.

مقاله پیشنهادی : بهترین لپ تاپ‌ های مایکروسافت

بهترین لپ تاپ های ماتی مدیا کدام هستند؟

پس از اینکه پی بردیم که لپ تاپ مالتی مدیا چیست ، حال قصد داریم چند تا از بهترین لپ تاپ‌ها مالتی مدیا را بررسی کنیم.

ایسر سوئیفت ۳ SF316

یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های مولتی مدیا میان‌رده مقرون ‌به ‌صرفه‌ ایسر سوئیفت ۳ SF316 است، و به لطف امتیاز کلی بالای خود، توانسته جایگاه اول را در لیست حفظ کند.

همه‌ی پارامتر‌های گرافیکی این لپ تاپ توسط iGPU Core i7-11370H اینتل مدیریت می‌شود، که باید برای کارهای چندرسانه‌ای ساده به اندازه کافی سریع باشد.

از مزایای آن می توان به صفحه نمایش خوب کالیبره شده، عمر باتری طولانی، عملکرد کلی خوب سیستم، گزینه های نگهداری خوب، حالت کار بی صدا و قیمت پایین آن اشاره کرد.

Acer Swift 3 یک لپ تاپ مالتی مدیا ۱۶ اینچی عالی با صفحه نمایش خوب و پردازنده مرکزی سریع است.
از نظر ظاهری، این دستگاه به لطف حاشیه‌های نازک، طراحی شیک و مدرنی دارد و وزن نسبتاً کم آن برای یک دستگاه ۱۶ اینچی بسیار قابل احترام است.

ایسر سوئیفت 3 SF316

IdeaPad 5 Pro

این لپ تاپ چند رسانه ای یک دستگاه قدرتمند و بادوام همه جانبه بر اساس پلتفرم جدید Ryzen 5000 AMD است.
این نوت بوک ۱۶ اینچی علاوه بر پردازنده قدرتمند ۸ هسته ای دارای ۱۶ گیگابایت رم لحیم شده و همچنین یک SSD بزرگ ۵۱۲ گیگابایتی است.

نمایشگر ۱۶:۱۰ با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز نیز قابل توجه است زیرا در کل عملکرد بسیار خوبی دارد و طیف رنگی مناسبی را ارائه می‌داد.

Lenovo IdeaPad 5 Pro یک دستگاه قدرتمند همه کاره با صفحه نمایش خوب است.

اگر بخواهید از IdeaPad 5 Pro برای بازی استفاده کنید، لزوماً محدود به iGPU Ryzen نیستید، زیرا یک کارت گرافیک اختصاصی Nvidia GeForce 1650 Mobile نیز در دسترس شما قرار می‌دهد و به اندازه کافی قدرتمند است تا حتی بازی¬های قوی را اجرا کنید.

اگر پلتفرم اینتل را ترجیح می¬دهید، Lenovo IdeaPad 5 Pro با تراشه Tiger Lake اینتل مجهز به پردازنده گرافیکی کندتر Nvidia GeForce MX450، همان صفحه نمایش و ۱۶ گیگابایت رم اختیاری نیز موجود است.

IdeaPad 5 Pro

مقاله پیشنهادی : بهترین لپ تاپ های گیمینگ

Honor MagicBook Pro

این محصول یکی از بهترین لپ تاپ های مالتی مدیا از نظر قیمت و یک نوت بوک همه جانبه با جاه طلبی های بازی است. به لطف جدیدترین SoC Renoir AMD، دستگاه چندرسانه‌ای نه تنها قابلیت‌های چند هسته‌ای بهبود یافته، بلکه یک iGPU مبتنی بر Vega را نیز ارائه می‌کند.

مزایای دیگر این لپ تاپ مولتی مدیا عبارتند از طراحی مدرن و پایه قوی.

Honor MagicBook Pro در مجموع امتیاز بسیار خوبی کسب کرده و بنابراین شایسته است که در لیست برترین ها قرار بگیرد.

Honor MagicBook Pro

Lenovo IdeaPad 5 15

IdeaPad 5 لنوو یک دستگاه قدرتمند و با دوام است که بر اساس پردازنده AMD Ryzen 5 5500U سری Zen2 ساخته شده است.
۱۶ گیگابایت رم DDR4-3200 برای اکثر برنامه ها کافی است و به جای تراشه اختصاصی از پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX Vega 7 یکپارچه استفاده می کند.

Lenovo IdeaPad 5 15ALC05 یک دستگاه قدرتمند همه کاره با عمر باتری طولانی است.

مزایای آن بیشتر از معایب است، بدنه نازک آن مدرن و جمع و جور است، اگرچه دمای بدنه تحت بار به طرز ناراحت کننده ای گرم می‌شود.

AMD Ryzen 5 5500U عملکرد سریع سیستم و عمر باتری طولانی را ارائه می دهد. از سوی دیگر، اتصال به دلیل عدم وجود Thunderbolt محدود است.

Lenovo IdeaPad 5 15

محصول پیشنهادی : لپ تاپ Lenovo Legion 5-16G-1T+256SSD-6G RTX2060

HP Envy 17

HP Envy 17، تنها یک لپ‌تاپ مالتی مدیا ساده نیست و سازندگان را هدف قرار می‌دهد. GeForce MX450 آن برای برنامه های چندرسانه ای روزمره به اندازه کافی قدرتمند است.

از مزایای این لپ تاپ می‌توان به طراحی زیبا، مواد با کیفیت بالا و سیستم خنک کننده خوب اشاره کرد. HP Envy 17 یک قطعه سخت افزار محکم است که بسیاری از مشتریان بالقوه را مجذوب خود می کند.

HP Envy 17

Acer Aspire 5 A515

یکی از بهترین لپ تاپ های مالتی مدیا Acer Aspire 5 A515 است.

پردازنده گرافیکی انتخابی این لپ تاپ Nvidia’s GeForce MX250 است که برای بازی های معمولی به اندازه کافی سریع است و هر دو پنل SSD و IPS در این لپ تاپ موجود است.

بزرگترین مشکل این دستگاه صفحه نمایش است به دلیل روشنایی کم و رنگ های نادرست آن علاوه بر این، Comet Lake SoC از قابلیت های نظری خود بسیار عقب مانده است و دستگاه فاقد کارتخوان است.

Acer Aspire 5 A51

همچنین بخوانید: تعمیرات سرفیس در سان سرویس چگونه است

ایسوس VivoBook S14

این محصول یک لپ تاپ مالتی مدیا مدرن با قاب محافظ و عمر باتری خوب است.

Core i7-10510U آن با ۱۶ گیگابایت رم جفت شده است و باعث می شود که صدای زیادی داشته باشید و در نتیجه عملکرد کلی سیستم بسیار نرمی داشته باشد.

SSD سریع NVMe آن نیز عاملی در این مورد است و با ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی کافی را ارائه می‌دهد. این دستگاه حتی از SSD ثانویه M.2 نیز پشتیبانی می‌کند.

برنامه های سه بعدی از GeForce MX250 بهره می‌برند که تا حدودی قابلیت بازی را نیز دارد. Asus VivoBook S14 یک ابزار همه جانبه مناسب است. نسبت قیمت به عملکرد آن کاملا منصفانه و قابل توجه است.

نقاط ضعف: شامل نمایشگر کم نور است.

ایسوس VivoBook S14

محصول پیشنهادی : لپ تاپ ایسوس مدل R565EA-i3(11)-4G-1T+128-intel

Acer Aspire 5 A514

یک لپ تاپ میان رده مقرون و به صرفه است. واحد بررسی ما فاقد یک GPU اختصاصی بود، به این معنی که در عوض همه چیزهای گرافیکی توسط پردازنده گرافیکی یکپارچه Core i5-10210U مدیریت می‌شد. به عبارت دیگر، فقط برای کارهای چند رسانه ای ساده به اندازه کافی سریع می‌باشد و مطمئناً بازی، یکی از این موارد نیست.

در مقابل، Acer Aspire 5 A514 صفحه نمایش خوب کالیبره شده، عمر باتری طولانی، تعمیر و نگهداری آسان و ساده، انتشار صدای کم و قیمت پایین برای راه اندازی را ارائه می دهد.

Acer Aspire 5 A514

HP Pavilion 15

HP Pavilion 15 عملکرد خوب و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce M450 با قابلیت بازی اختصاصی را ارائه می‌دهد.
این نوت بوک بزرگ ۱۵٫۶ اینچی همچنین دارای صفحه کلید خوب و انتشار کلی کم، بلندگوهای خوب و شارژ از طریق USB-C است. در طرف مقابل،صفحه نمایش روشنایی خاصی ندارد و منبع تغذیه ارائه شده تنها دارای توان ناچیز ۶۵ وات است.

HP Pavilion 15 ممکن است یک لپ تاپ چند رسانه ای خوب باشد، اما نسبت به آنچه که هست بسیار گران است.

HP Pavilion 15

محصول پیشنهادی : لپ تاپ HP ProBook 455-G7

Lenovo Premium

این لپ‌تاپ به لطف فناوری پیشرفته و ویژگی‌های متنوع، یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های مولتی مدیا لنوو است.
این لپ‌تاپ عالی با رنگ‌های مختلف از جمله مشکی، انتخابی استثنایی بوده است.

این دستگاه دارای پردازنده قدرتمند چهار هسته‌ای AMD است که می‌تواند سرعت فوق‌العاده، پخش ویدیویی روان و افزایش راندمان انرژی را ارائه دهد.

انجام چند کار برای این لپ تاپ سخت نیست و برای مهندسان نیز خوب است. حافظه ۸ گیگابایتی و هارد ۱ ترابایتی آن برای ذخیره هر گونه داده و برنامه در داخل لپ تاپ بسیار کافی بوده است.

عملکرد Lenovo FX7500 با چندین ویژگی دیگر از جمله باتری قدرتمند، بلوتوث ۴٫۰، Wireless AC WLAN، وب‌کم یکپارچه اترنت، کارت‌های گرافیک AMD Radeon R7 و همچنین پردازش صوتی Dolby Advance پشتیبانی می‌شود.

این لپ تاپ مشخصات باریک برجسته و منحنی های ساده ای را ارائه می دهد.

Lenovo Premium

Asus F556UA-AB32

در اینجا یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های روزانه غافلگیرکننده ایسوس وجود دارد که از بهترین لپ تاپ‌های مالتی مدیا بوده که عملکرد و ویژگی‌هایی فراتر از انتظار روزانه شما ارائه می‌دهد.

به عنوان دستگاه اصلی، مجموعه ای از ویژگی ها و سرعت را ارائه می دهد تا آنچه را که نیاز دارید به شما ارائه دهد. طراحی آن به روشی پیچیده بازطراحی شده است و با مشخصات بالا برای پشتیبانی از نیازهای سرگرمی و بهره وری شما اضافه شده است.

همچنین بخوانید: بهترین لپ تاپ برای آهنگسازی

مهم ترین ویژگی های آن عبارتند از: پردازنده Intel Core i3، ۱ ترابایت هارد دیسک، سیستم عامل ویندوز ۱۰، ۴ گیگابایت DDR4، اتصال گسترده با کارت خوان SD، USB نوع C و اتصال WiFi 802.11a/c.

Asus F556UA-AB32

محصول پیشنهادی : لپ تاپ ایسوس مدل (ZenBook 14 UM433IQ R5(4500U)-16G-512GB SSD-2GB(MX350

نتیجه گیری

بسیاری از مشخصات و ویژگی های خاص لپ تاپ های مولتی مدیا ذکر شده است. اگر قصد خرید لپ تاپ چند رسانه‌ای دارید که آن را مطابق با علاقه و سبک خود تهیه کنید، می‌توانید در انتخاب لپ‌تاپ از میان این لیست، کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *