سبک ترین لپ تاپ های بازار را بشناسید

اهمیت داشتن یک لپ تاپ‌ سبک‌ می تواند تفاوت بزرگی در نحوه کار یک فرد در حال حرکت و همچنین راحتی آنها ایجاد کند. در اینجا سبک ترین لپ تاپ های بازار در سال ۲۰۲۱ مورد بررسی قرار خواهد گرفت. مهم نیست که چقدر بودجه دارید یا برای انجام چه کاری به لپ تاپ جدید خود نیاز دارید. اگر به دنبال لپ تاپ باریک یا اولترابوک هستید. این راهنما را برای کمک به شما در یافتن سیستم مناسب برای خود تهیه کرده ایم.

( هر ۱ پوند، معادل ۴۵۴ گرم می‌باشد.)

اولترابوک چیست؟

اصطلاح اولترابوک توسط اینتل معرفی شده است. یک نوت بوک را می‌توان یک اولترابوک در نظر گرفت که ضخامت آن بیش از ۱٫۵ سانتی متر نباشد، دارای پردازنده اینتل و SSD باشد. اینتل از این اصطلاح به عنوان نشانه کیفیت برای لپ‌تاپ‌های پریمیوم استفاده کرد. از آنجایی که بسیاری از لپ‌تاپ‌های مدرن الزامات اینتل را برآورده می‌کنند، اولترابوک ‌ها دیگر فقط در بخش‌های پریمیوم در دسترس نیستند.

همچنین بخوانید: بهترین لپ تاپ برای آهنگسازی

سبک ترین لپ تاپ های بازار

DELL XPS 13

سری XPS 13 دل قدرتمند، فوق العاده خوب و جمع و جور است. آخرین پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل و تا ۱۶ گیگابایت رم بر آن نصب شده است. نمایشگر ۱۳٫۴ اینچی این لپ تاپ، حاشیه‌های فوق‌العاده نازک داردکه واقعا XPS 13 را متمایز می‌کند.

اگر بخواهید، می‌توانید تا رزولوشن ۴k پیش بروید، اما مدل‌های با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ هنوز هم فوق‌العاده به نظر می‌رسند. در کل تفاوت بین ۴k و ۱۰۸۰p در نمایشر های کوچک خیلی خودش را نشان نمی‌دهد.

طول عمر باتری نیز ۱۰ ساعت است، به این معنی که می‌توانید در تمام روز برای مطالعه نیز از آن استفاده کنید، حتی اگر سوکت برق در نزدیکی شما نباشد.

APPLE MACBOOK AIR MGN63

تنها دلیلی که مک بوک ایر جدید M1 را در رتبه نخست جدول قرار ندارد این است که کمی گران‌تر از معادل‌های ویندوز است. مک بوک ایر جدید ممکن است شبیه به مدل قبلی باشد. اپل به سمت پردازنده‌های خودش رفته است.

آن‌ها حافظه سیستم و گرافیک را با هم ترکیب می‌کنند. در سایر لپ تاپ‌ها حافظه سیستم و حافظه گرافیکی جدا هستند. این افزایش سرعت بسیار قابل توجهی را ارائه می‌دهد. سرعت مک‌های جدید مجهز به M1 خارق‌العاده است.

یک مشکل کوچک وجود دارد و آن وب کم است. وقتی فناوری دوربینی را که اپل در هر آیفون قرار می‌دهد در نظر می‌گیریم، گنجاندن یک دوربین FaceTime 720p صرفاً عجیب به نظر می‌رسد. دوربین نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته است و به لطف یک پردازشگر تصویر جدید، محدوده دینامیکی، کاهش نویز و تشخیص چهره بهتری دارد. اما همچنان یک نقص آزاردهنده در لپ‌تاپ است. با این حال، مک بوک ایر (M1، ۲۰۲۰) یک لپ تاپ بسیار سبک وزن به حساب می‌آید.

همچنین بخوانید: تعمیرات آی مک اپل

LENOVO IDEAPAD 3I

این لپ‌تاپ تقریباً از هر سیستم دیگری در این راهنمای خرید ارزان‌تر است. به این ترتیب، اگر مبلغی که خرج می‌کنید مهم است، شاید ارزش آن را داشته باشد که IdeaPad 3i را در فهرست نهایی خود قرار دهید. صفحه نمایش یک پنل ۱۴ اینچی با اندازه متوسط است، به این معنی که این سیستم یک لپ‌تاپ سبک وزن قابل حمل است که می‌توانید تقریباً هرجایی آن را ببرید.

LG GRAM 17

LG Gram 17 تعادل کاملی بین قابلیت حمل و بهره وری ایجاد می‌کند. این لپ‌تاپ دارای یک صفحه نمایش بزرگ ۱۷ اینچی، یک باتری گسترده برای حداکثر ۱۹٫۵ ساعت استفاده و حتی کمتر از سه پوند وزن است. در نتیجه سبک‌تر از اولترابوک‌ های ۱۳ اینچی است.

LG Gram 17 همچنین سبک‌ترین لپ‌تاپ با Num Pad است. Gram 17 به اندازه‌ای سبک است که بتوانید آن را با یک دست حمل کنید. همچنین دارای کیفیت ساخت سخت و مستحکمی است که استاندارد MIL-STD 810G را برآورده می‌کند.

نه تنها صفحه نمایش ۱۷ اینچی بزرگتر، بلکه نسبت تصویر ۱۶:۱۰ بلندتر را نیز دریافت می‌کنید که فضای عمودی بیشتری را برای کار با اسناد ارائه می‌دهد. می‌توانید چندین برنامه و برگه را بدون کاهش قابل توجه عملکرد باز کنید.

LG GRAM 17

Acer Swift 3

Acer Swift 3 یکی از مقرون به صرفه‌ترین لپ تاپ‌های سبک است که می‌توانید برای خود تهیه کنید. این لپ تاپ تنها ۲٫۶۵ پوند وزن و ۰٫۶۳ اینچ ضخامت دارد.

وجود تراشه Ryzen 7 نباید هیچ مشکلی در اجرای کارهای روزانه از جمله ویرایش ویدیو و بازی داشته باشید.

۸ گیگابایت رم برای مرور، کار بر روی اسناد و عملکرد همه جانبه کافی است. صفحه نمایش ۱۰۸۰p در ۱۴ اینچ هم برای کار و هم برای سرگرمی عالی است.

Swift 3 همچنین دارای یک وب‌کم ۷۲۰p، حاشیه‌های فوق‌العاده نازک برای محدود کردن حواس‌پرتی‌ها، و یک باتری عالی با آب کافی برای استفاده در طول روز است.

در حالی که برخی از OEM ها برای پایین نگه داشتن قیمت از کیفیت ساخت صرفه جویی می‌کنند، Swift 3 عالی است. دارای ساختار فلزی مستحکمی است که به آن حداکثر استحکام را می‌دهد تا در برابر ضربات مقاومت کند.

علاوه بر این، یک صفحه کلید با نور پس‌زمینه، اسکنر اثر انگشت و روکش نقره‌ای براق دریافت می‌کنید که ظاهری عالی به آن می‌دهد.

همچنین بخوانید: تعمیر سرفیس مایکروسافت

Lenovo ThinkPad X1 Nano

ThinkPad X1 Nano اولین ThinkPad لنوو مبتنی بر پلتفرم Evo اینتل است که هدف آن ارائه گرافیک بهتر، حاشیه‌های نازک‌تر و بهبود عملکرد باتری است همین دلیل باعث شده یک لپ تاپ سبک قدرتمند را نظاره گر باشیم. در این مورد، با پردازنده Core i7-1180G7 نسل یازدهم اینتل با vPro با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و حداکثر ۱ ترابایت SSD پشتیبانی می‌شود.

همچنین دو پورت USB-C با جدیدترین فناوری USB 4 و Thunderbolt 4، جک صدا، حسگر اثر انگشت و اتصال Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵٫۱ را مشاهده خواهید کرد. انرژی آن توسط یک باتری ۴۸ وات ساعتی تامین می‌شود که با یک بار شارژ تا ۱۳ ساعت شارژ می‌شود.

Samsung Galaxy Book S

گلکسی بوک اس سامسونگ مبتنی بر Core i5-L16G7 اینتل است، یک تراشه ترکیبی پنج هسته‌ای با یک هسته عملکرد بزرگ “Sunny Cove” و چهار هسته کوچکتر “Tremont” کم مصرف. اگر به اتصال LTE نیاز دارید، لپ تاپ باید با پردازنده Qualcomm’s Snapdragon 8cx پیکربندی شود، که وزن کلی آن را به ۲٫۱۲ پوند تغییر می‌دهد.

گلکسی بوک اس به صورت استاندارد با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی، اتصال Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵٫۰، دو درگاه USB-C و اسلات کارت microSD تا ۲ ترابایت عرضه می‌شود.

این مبتنی بر باتری ۴۲ وات ساعتی است که تا ۱۷ ساعت زمان پخش را نوید می‌دهد. صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی دارای وضوح Full HD و پشتیبانی از لمس است.

با توجه به این که قرار دادن سخت افزار قوی، و داشتن وزن کم لپ تاپ، کمی بر خلاف هم دیگر هستند، اما این مدل، یک اولترابوک قوی و باریک را به بازار رایانه وارد کرد.

Samsung Galaxy Book S

Asus ZenBook 3 Deluxe

Asus ZenBook 3 Deluxe یکی از سبک‌ترین لپ تاپ‌های ۱۴ اینچی است که تنها ۲٫۴ پوند وزن دارد. همچنین تا ۱۶ گیگابایت رم و حداکثر ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی را در یک SSD M.2 NVMe PCIe پیدا خواهید کرد.

برای اتصال، این لپ‌تاپ سه پورت USB-C را ارائه می‌کند که دو عدد از آنها شامل Thunderbolt 3 هستند. این لپ‌تاپ دارای یک صفحه نمایش ۱۴ اینچی است که در یک قاب ۱۳ اینچی قرار گرفته است. این لپ‌تاپ با یک آداپتور چند پورت عرضه می‌شود.

همچنین بخوانید: تعویض باتری سرفیس مایکروسافت

Samsung Galaxy Chromebook

سیستم‌عامل کروم گوگل ممکن است سبک وزن و تا حدودی متفاوت از ویندوز یا MacOS باشد، اما طراحی کلی کروم‌بوک‌ها از زمان تولید اولیه فاصله زیادی داشته است. گلکسی کروم‌بوک سامسونگ با طراحی فوق‌العاده باریک، رنگ‌آمیزی روی صفحه‌کلید و شکافی برای نگهداری قلم همراه، نمونه‌ای عالی است.

این کروم‌بوک ۲ در ۱ قابل تبدیل است و از حالت‌های تاشو، چادر، پایه و تبلت پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش AMOLED خود ۱۳٫۳ اینچ است و وضوح ۴k دارد.

شما یک پردازنده نسل دهم Core i5-10210U، ۸ گیگابایت رم و یک SSD 256 گیگابایتی وجود دارد که اگر قصد نصب نرم افزار لینوکس را دارید، ایده آل است.

از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ سبک ، می‌توان به دو پورت USB-C، کارت‌خوان، حسگر اثرانگشت و باتری ۴۹٫۲ وات‌ساعتی با حداکثر ظرفیت هشت ساعت اشاره کرد.

Razer Blade Stealth 13

Razer Blade Stealth 13 سبک‌ترین لپ تاپ گیمینگ است که می‌توانید بخرید. با وجود داشتن گرافیک اختصاصی، تنها ۳٫۱۱ پوند وزن دارد. همچنین یکی از معدود لپ‌تاپ‌های گیمینگ با پورت Thunderbolt 4 است که می‌توانید از آن برای شارژ یا اتصال یک eGPU برای تسریع عملکرد گرافیکی برای بازی‌های AAA بسیار سخت استفاده کنید.

پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-1165G7 و کارت گرافیک اختصاصی NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti Max-Q عملکرد بازی قدرتمند p1080 را ارائه می‌دهند. همچنین دارای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی است، بنابراین همه چیز واضح و روان به نظر می‌رسد و برای بازی‌های رقابتی ایده آل است.

این واحد با یک شاسی فلزی جمع و جور و ظاهری عالی دارد. علاوه بر این، می‌توانید نور پس‌زمینه RGB صفحه‌کلید را با سایر لوازم جانبی مجهز به Razer Chroma برای بازی‌ها همگام‌سازی کنید. به طور کلی، Razer Stealth 13 به همان اندازه که برای یک لپ تاپ گیمینگ نازک و سبک مناسب است، مناسب است.

Razer Blade Stealth 13

ASUS ZenBook Flip 13 OLED

اگر به دنبال یک لپ تاپ ۲ در ۱ هستید، ASUS ZenBook Flip 13 OLED می‌تواند سبک‌ترین لپ تاپ برای شما باشد. ZenBook Flip 13 می‌تواند ۳۶۰ درجه بچرخد تا از آن در حالت تبلت استفاده کنید. به همراه یک قلم استایلوس برای یادداشت برداری، طراحی ارائه می‌شود.

این لپ تاپ سبک وزنی معادل ۲٫۸۷ پوند و ضخامت ۰٫۵۵ اینچی دارد، بنابراین به راحتی می‌توانید آن را به عنوان تبلت برای مدت طولانی در دست بگیرید. لپ تاپ همچنین به حالت چادری یا ایستاده تا می‌شود که برای ارائه و تماشا عالی است.

مانند سایر لپ‌تاپ‌های ZenBook ، یک Num Pad یکپارچه بر روی صفحه لمسی و یک لولای ارگونومیک طراحی شده است. این رایانه همچنین دارای یک وب کم HD با پشتیبانی از Windows Hello، یک صفحه کلید با نور پس زمینه و پورت‌های قدیمی، از جمله اتصال USB Type-A و HDMI است.

همچنین بخوانید: تعمیرات مک بوک اپل

LG Gram 14

لپ‌تاپ‌های گرم ال‌جی از زمانی که این شرکت برای اولین بار این سری را معرفی کرد، پای ثابت لپ‌تاپ‌های سبک وزن بوده‌اند . LG Gram 14 با وزن ۲٫۲ پوندی سبک‌تر از Dell XPS و MacBook Pro 13 اینچی است.

این لپ تاپ همچنین سبک‌ترین لپ تاپ با عمر باتری طولانی است که با یک بار شارژ تا ۲۵٫۵ ساعت دوام می‌آورد. ال‌جی توانسته قدرت زیادی را در یک شاسی کوچک و جمع و جور جمع کند. مدل ۲۰۲۱ تازه به روز شده با جدیدترین پردازنده‌های اینتل عرضه می‌شود.

این مبتنی بر پلت فرم Intel Evo است، بنابراین عملکرد عالی، عمر باتری بیشتر، صفحه نمایش پر جنب و جوش و پاسخگویی تقریباً آنی را خواهید داشت. پورت‌های USB Type-A، یک پورت HDMI و اسلات‌های microSD نیز وجود دارد، چیزی که اغلب در لپ تاپ‌های نازک و سبک به دست نمی‌آید.

LG Gram 14

خرید لپ تاپ ، به شاخصه های زیادی بستگی دارد که هر کدام، ممکن است برای یک شخص خاص مناسب باشد. در صورتی اولویت شما، یک لپ تاپ سبک باشد، می‌توانید با کمک گرفتن از این مقاله، لپ تاپ های قدرتمندی را را در لیست خرید احتمالی خود، اضافه کنید تا آن ها را مورد بررسی بیشتر قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *