بررسی تخصصی سرفیس لپتاپ گو

سری Surface مایکروسافت، مدت‌هاست ویترینی برای پیشرفته‌ترین ایده‌های طراحی و سخت‌افزار در قالب ویندوز هستند. اکنون کمپانی مایکروسافت با رونمایی از سرفیس لپتاپ گو (Surface Laptop Go) توانست یکی از ساده‌ترین در عین حال پیشرفته‌ترین لپتاپ‌های سرفیس را تولید کند.

سرفیس لپتاپ گو از نظر قیمتی بسیار مناسب و از نظر امکانات هرآنچه یک فرد برای نیازهای روزانه نیاز دارد را داراست. این دو نکته‌ی بسیار مهم در محبوبیت Surface Go است.

البته این نکته هم گفتنی است که سرفیس لپتاپ گو در دو سخت افزار یکی ۵۴۹ دلاری و دیگری ۶۹۹ دلاری عرضه می‌شود.

بدنه محکم و مقاوم در عین سادگی اما بسیار شیک

در ابتدای صحبت کردن در این مقاله در مورد Surface Laptop Go اولین نکته شیک بودن آن است. سرفیس لپتاپ گو بسیار طرح شیک و ساده‌ای دارد و مهم‌تر از همه اینکه در دسته‌ی یچیده‌ترین لپتاپ‌های مایکروسافت یعنی Surface قرار گرفته است.

به گفته‌ی مایکروسافت، سرفیس لپتاپ گو یک طعم جدیدی از Surface است!

نباید این مدل از لپتا سرفیس گو را با مدل‌های سرفیس پرو، سرفیس بوک و یا سرفیس لپتاپ ۳ اشتباه گرفت!

سرفیس لپتاپ گو همانطور که از ترکیب نام آن پیداست، یک مدل کلاسیک تاشو مانند لپتاپ‌های سرفیس اما کوچکتر و ارزان‌تر نسبت به آن‌ها است.

سرفیس لپتاپ گو مانند لپتاپ‌های مدرن کوچک با صفحه نمایش ۱۲.۴ اینچی است. طراحی فیزیکی آن نیز با دیگر لپتاپ‌های سرفیس که شامل نسخه‌های ۱۳.۵ اینچی و ۱۵ اینچی بودند مطابقت دارد.

منظور از طراحی فیزیکی مشابه در سرفیس لپتاپ گو، صحفه نمایش آلومینیومی، پایه پلی کربنات در سه رنگ انتخاب آبی یخی، ماسه سنگی و پلاتینیوم است. در کل این لپتاپ بسیار محکم‌تر و مقاوم‌تر از چیزی که انتظار دارید است.

بررسی ابعاد سرفیس لپتاپ گو

ابعاد سرفیس لپتاپ گو

سرفیس لپتاپ گو علاوه بر اینکه از نظر قیمت بسیار معقول است، از نظر ابعاد و وزن نیز یکی از راحت‌ترین‌های بازار در حمل و نقل است. ابعاد Surface Laptop Go 0.62 در ۱۰.۹۵ در ۸.۱ اینچ است و وزنی حدود ۱.۱۱ کیلوگرم دارد.

همچنین بخوانید: تعمیر تبلت سرفیس

این ابعاد لپتاپ گو را در دسته‌ی شیک‌ترین و همینطور سکبترین و قابل حمل‌ترین لپتاپ‌ها قرار می‌دهد. برای بهتر متوجه شدن وزن و ابعاد آن سرفیس لپتاپ ۳ را در نظر بگیرید. این لپتاپ با صفحه نمایش ۱۳.۵ اینچی خود ابعادی معادل ۱۲.۱ در ۸.۸ اینچ و وزنی معادل ۱.۲۸ کیلوگرم است. همینطور در مقایسه با مک بوک ایر نیز که ابعادی معادل ۱۱.۹۷ در ۸.۵ اینچ و ۱.۲۷ کیلوگرم است، برتری دارد.

قلب سرفیس لپتاپ گو

سرفیس لپتاپ گو در همه چیز حتی در قلب تپنده و پردازنده خود نیز ساده است. وجود پردازنده‌ی Core i5 باعث می‌شود تا هر کسی متوجه شود این لپتاپ برای کارهای ساده و روزمره مناسب است نه کارهای قوی و حرفه‌ای.

سرفیس لپتاپ گو با سطح قیمتی ۵۴۹ دلار دارای ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی کش eMMC است.

توصیه‌ی تیم تحقیقاتی آروند به شما این است که در صورت امکان از به سراغ نسخه‌ی بالاتر سرفیس لپتا گو باشید. چراکه همه چیز با سرعت بالایی در روند پیشرفت و پیچیده‌تر شدن است.

پورت و اتصالات Surface Go

خوشبختانه Surface Laptop Go به خوبی برای اتصالات دستگاه‌های خارجی مانند USB-A و USB-C طراحی شده است. این دو پورت باعث می‌شوند تا تقریبا هر دستگاه خارجی را بتوانید به سرفیس خود متصل کنید.

همچنین مایکروسافت دارای یک آداپتور برق متناوب ۳۹ واتی با دوشاخه Surface Connect است که در سمت راست سرفیس لپتاپ گو قرار دارد.

سرفیس لپتاپ گو علاوه بر پشتیبانی از اتصال بی سیم Wi-Fi 6 و بلوتوث نسخه ۵، از خروجی جک ۳.۵ میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند که طرفداران کمی هم ندارد.

صفحه نمایش با رزولوشن تصویر غیر عادی!

سرفیس لپتاپ گو دارای صفحه نمایش ۱ اینچ کوچکتر نسبت به سرفیس لپتاپ ۳ است. همینطور از نسبت صفحه نمایش کمیاب ۳:۲ مانند سایر خانواده‌ی سرفیس پیروی می‌کند.

صفحه نمایش‌های جالب و خاص سرفیس همیشه طرفداران خاص خودشان را داشته‌اند. جالب است بدانید سرفیس لپتاپ گو از نظر صفحه بلندتر از صفحه‌های ۱۶:۹ است. این ویژگی برای افرادی که نیاز به صفحه‌های بلندتر و نه کشیده‌تر دارند بسیار مناسب هستند.

همچنین بخوانید: تعمیر و تعویض باتری سرفیس

اما یک مشکل در تصویر سرفیس لپتا گو هست آن هم رزولوشن نسبتا پایین آن است! Surface Laptop Go از رزولوشن ۱۵۳۶ در ۱۰۲۴ با تراکم ۱۴۸ پیکسل در اینچ بهره می‌برد که برای لپتاپی به خوبی سرفیس این اعداد کمی عجیب است.

اما اگر بخواهید واقع‌نگر باشید به نسبت قیمتی که هزینه می‌کنید بسیار هم خوب است و انتظار وضوح تصویر بسیار بالا مانند سرفیس لپتاپ ۳ را نباید از آن داشت.

اما از حق نگذریم صفحه سرفیس لپتاپ گو در دو مورد پشتیبانی از لمس ۱۰ انگشتی و روشنایی بیش از حد تصویر حتی زیر نور آفتاب بهترین عملکرد را دارد.

دوربین Surface Laptop Go

در بالای صفحه نمایش سرفیس لپتاپ گو یک دوربین فیلمبرداری با کیفیت ۷۲۰p قرار دارد. بله…! کمی کیفیت پایین و ناامید کننده است مخصوصا برای تکنولوژی امروزه در تماس‌های تصویری.

در حقیقت تکنولوژی و نیازهای روزمره به طرز باورنکردنی محتاج دوربین و کیفیت فیلمبرداری مناسب شده است. اکثر جلسات کاری، کلاس‌های درس و دانشگاهی، سمینارها و بسیاری کارهای مهم روزمره در سرفیس لپتاپ گو تنها با کیفیت HD قابل انجام هستند.

دوربین سرفیس لپتاپ گو همچنین فاقد سیستم تشخیص چهره از طریق Windows Hello است؛ قابلیتی که مایکروسافت به شدت آن را تبلیق کرده و تقریبا در تمامی دستگاه‌های ویندوز در دسترس است.

همچنین بخوانید: تعمیر تخصصی مک بوک

حذف حسگرهای IR مورد نیاز برای Windows Hello و دوربین ۱۰۸۰p احتمالا اقداماتی برای کاهش و صرفه‌جوی در هزینه برای سرفیس لپتاپ گو هستند.

تاچ پد با اندازه‌ای عالی!

سرفیس لپتاپ گو دارای دو نسخه یکی با اثرانگشت و دیگری فاقد حسگر اثرانگشت است اما در هر دو ابعاد تاچ پد یکی است. در مدل ۶۹۹ دلاری، حسگر اثر انگشت در بالای تاچ پد قرار دارد.

کیبورد هم در تایپ، همان تجربه‌ی بی نظیری که انتظار از سرفیس‌های قدرتمند دارید به شما می‌دهد. البته که همچنان این تکنولوژی بی نظیر و تایپ فوق‌العاده فاقد نور پس زمینه است!

تاچ پد سرفیس لپتاپ گو

نقاط قوت و ضعف سرفیس لپتاپ گو

نقاط قوتنقاط ضعف
پورت USB-Aصحفه نمایش کمتر از فول اچ دی
ارزان و سبک وزندوربین فاقد تشخیص چهره
صفحه کلید و تاچ پد راحتفاقد نور پس زمینه کیبورد
رنگ بندی متنوعحافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
استایل جذاب و کیفیت ساخت عالیکیفیت صدای متوسط

دیگر مقالات مرکز تعمیرات سان سرویس را نیز مطالعه نمائید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *