معرفی سرفیس گو ۲

معرفی سرفیس گو ۲

شرکت مایکروسافت به تازگی از تبلت جدیدش به اسم سرفیس گو ۲ (Surafce Go 2) رونمایی کرده است. با توجه به فروش نه چندان موفق نسل اول این سرفیس، خیلی‌ها منتظر بودند تا ببینند مایکروسافت چه تغییری در ساختار سرفیس گو به وجود آورده است.
پس برای اطلاع از این تغییرات تا آخر مقاله با ما همراه باشید.
این روزها، بازار گوشی‌های همراه آنقدر داغ است که شاید تبلت‌ها و آیپد‌ها فرصت چندانی برای عرض اندام نداشته باشند.

با این حال، این دستگا‌های کاربردی باز هم طرفداران خاص خودشان را دارند و همه ساله، برندهای مختلف، تبلت‌های متنوعی با قابلیت‌های متفاوتی به بازار می‌فرستند.

برخی از این تبلت‌ها به اندازه‌ای پیشرفته و تجهیز شده‌اند که به نوعی جایگزین کامپیوترهای همراه یا همان لپ‌تاپ‌ها به حساب می‌آیند. همانند شعار شرکت اپل درباره‌ی آیپد پرو؛ ” فراتر از یک لپ‌تاپ”

اما فقط اپل نیست که این چنین آیپدهای بی‌نظیری به بازار می‌فرستند. بلکه مایکروسافت نیز هر سال از تبلت‌هایی رونمایی می‌کند که هرکدام برای افراد خاصی طراحی و ساخته شده‌اند.

بدیهی است که در دنیای مدرن امروز، رقابت هیچ‎گاه متوقف نخواهد شد و تکنولوژی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تعمیر سرفیس گو ۲
تعمیر سرفیس گو ۲

اخیراً شرکت مایکروسافت نیز در جهت حفظ بازارش، از تبلت جدید خود با نام سرفیس گو ۲ رونمایی کرد. محصولی که به نسبت به تبلت قبلی، پیشرفت‌های جزئی اما مهمی داشته است.

دوسال پیش بود که مایکروسافت، سرفیس گو ۱ (نسخه قبلی این سرفیس) به عنوان ارزان‌ترین و کوچک‌ترین تبلتش معرفی کرد. این تبلت هیبریدی از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کرد و عمر باتری آن ۶ ساعت بود. ضخامت یرفیس گو ۸.۳ میلی‌متر بود؛ یعنی حتی باریک‌تر از ضخامت سرفیس پرو (۸.۵ میلی‌متر) و سرفیس ۳ (با ضخامت ۸.۷ میلی‌متر).

همچنین وزن آن نیز ۵۲۱ گرم بود که تقریبا ۳۱ درصد کمتر از نسخه‌ی پرو کمتر بود.

این تبلت به تبلت اقتصادی مایکروسافت معروف شد و بیشتر کارشناسان ان را جایگزین مناسبی برای سرفیس ۳ می‌دانستند.

در کنار همه‌ی خصوصیات قابل توجه سرفیس گو اما باز هم، عده‌ای معرفی این تبلت را ناامیدکننده می‌دانستند و در واقع این انتقادات از تعریفات شرکت مایکروسافت درباره قابلیت‌های محصولات بعدی و پیش‌رویش نشات می‌گرفت. حتی برخی آن را به عنوان نحس‌ترین تبلت مایکروسافت نیز نام‌گذاری کردند! (در جریان دستگاه تاشو اندرومدا)

انتقادات دیگر وارد بر این دستگاه به عدم وجود پورت USB سایز کامل، سیستم عامل محدود شده حالت  S و طراحی ظاهری بدون هیچ پیشرفت و تغییری، مربوط می‌شد.

اما مایکروسافت نسبت به این انتقادات بی توجه نبوده و به تازگی از تبلت جدیدش یا همان سرفیس گو ۲ رونمایی کرده است.

سرفیس گو ۲ نسبت به نمونه قبل آن، تغییرات زیادی داشته است.  ابعاد نمایشگر این سرفیس ۱۰.۵ اینچ است و وضعیت باتری آن نیز نسبت به سرفیس گو ۱ خیلی بهتر شده است.

از نظر ابعاد این تبلت با نسخه قبلی تفاوت زیادی ندارد ولی با این حال با حذف حاشیه‌های زاید، صفحه نمایش بزرگ‌تر از سرفیس گو ۱ دیده می‌شود.

همچنین بخوانید: تعمیر سرفیس با قطعات اصلی

مشخصات فنی مدل های مختلف سرفیس گو ۲

مشخصات فنی مدل های مختلف سرفیس گو ۲
مشخصات فنی مدل های مختلف سرفیس گو ۲

وضوح صفحه نمایش سرفیس گو ۲ به ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل رسیده است و چگالی پیکسلی آن نیز ۲۲۰ پیکسل بر هر اینچ است. سرفیس گو ۲ با دو پردازنده مختلف به بازار عرضه می‌شود؛ مدل پایه و ارزان‌تر آن، از تراشه اینتل پنتیوم گلد،  ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی از نوع eMMC بهره می‌برد. مدل مجهزتر، از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند که البته از تراشه پنتیوم گلد نیز بهره می‌برد.

قیمت مدل پایه از ۳۹۹ دلار و مدل مجهز از ۵۴۹ دلار آغاز می‌شود. خوشبختانه سرفیس گو ۲، می‌تواند از کاور و لوازم جانبی مدل قبلی استفاده کند و اگر شما کیبورد یا قطعه‌ای برای سری اول آن خریدید برای این تبلت نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین میکروفون‌های استریو در سرفیس گو ۲ به کار برده شده تا کیفیت مکالمات صوتی و تصویری آن را متحول کند.

یکی از انتقادات زیادی که به Surface Go 1 وارد بود، عمر باتری کوتاه آن ( فقط ۶ ساعت) بود. اما مایکروسافت در سرفیس گو ۲، ساعت شارژدهی را به ۱۰ ساعت افزایش داده است. یک نسخه از تبلت‌های سرفیس گو ۲ به ۴G LTE مجهز است که در آن تراشه Core m3، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD به کار برده شده است. قیمت دلاری این نسخه نیز ۷۲۹ دلار است. همچنین نسخه گران‌تر دیگر سرفیس گو ۲، مجهز به ۴G LTE‌ بوده  و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد. قیمت این مدل پیشرفته نیز ۸۷۹ دلار است.

همچنین بخوانید: تعویض باتری سرفیس

سرفیس گو ۲ دارای پورت‌ها و اتصالاتی مشابه نسل قبل است، بنابراین در قسمت سمت راست سرفیس، یک درگاه USB-C وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید با سرعت بالاتری به سایر دیوایس‌ها وصل شوید. یک پورت Surface Connect نیز وجود دارد که برای شارژ سرفیس و همچنین اتصال آن به داک شارژ مورد استفاده قرار می‌گیرد. و خوشبختانه یک جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیز در این سرفیس گنجانده شده است.

سرفیس گو ۲، دارای یک کارت حافظه جانبی Micro SD است. یک پورت Surface Type Cover Port نیز دارد که برای اتصال کیبورد قرار گرفته است. از نظر نوع اتصال به اینترنت (LTE)، این تبلت را می‌توانید به دوشکل تهیه کنید؛ یعنی یا فقط قابلیت اتصال به وای‌فای را داشته باشد و یا هم به وای‌فای و هم به اینترنت سیم کارت (LTE) وصل شود. که مسلماً نوع دوم با توجه به شرایط زندگی در ایران مناسب‌تر است. نسخه بلوتوث این تبلت نسل ۵ است و از سرفیس دیال نیز پشتیبانی می‌کند.

بررسی صفحه نمایش سرفیس گو ۲

صفحه نمایش سرفیس گو ۲
صفحه نمایش سرفیس گو ۲

اگر کتاب‌خوان حرفه‌ای هستید این تبلت گزینه خوبی برایتان خواهد بود؛ همانند یک کتاب سبک همراه‌تان است. صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی این تبلت، رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ دارد که ار نظر تراکم پیکسلی با آیپد رقابت می‌کند. نسبت نمایش تصاویر نیز در این سرفیس، ۳:۲ است. این نسبت تصویر یک نسبت خوب برای ویرایش عکس و کارهایی از این قبیل است. پس اگر عکاسی می‌کنید، باز هم این تبلت گزینه مناسبی است.

گمان نکنید سرفیس گو ۲ فقط برای کتاب الکترونیکی خواندن و عکاسی ساخته شده، صفحه نمایش این تبلت به قدر واضح است که شما جزییات تصاویر و فیلم‌ها را فراتر از آنچه انتظار دارید، در آن می‌بینید. به همین دلیل واقعا حیف است که لذت تماشای فیلم سرفیس گو ۲ را از دست بدهید. میزان روشنایی صفحه نمایش این تبلت ۴۰۸ نیت است که از میانگین نرمال در تبلت‌های مشابه بیشتر است.

وضعیت صدا

سرفیس گو ۲ دارای دو اسپیکر است که در قسمت بالایی و سمت راست و چپ تبلت واقع شده‌اند. فکر می‌کنم تمام کسانی که با تبلت‌های مایکروسافت کار کرده‌اند از کیفیت صدای آن‌ها به خوبی مطلع هستند! اما کیفیت صدای این تبلت ظریف از آنچه حدس می‌زنید نیز بالاتر است. آنقدر که وقتی صدای آن را بالا ببرید خودتان به خاطر حجم صدای بالا اتاق را ترک خواهید کرد!

دوربین سرفیس گو ۲

Surface go 2  دو دوربین دارد. یکی دوربین ۸ مگاپیکسلی اصلی و دیگری دوربین ۵ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی استفاده می‌شود. هر دو دوربین می توانند با کیفیت ۱۰۸۰ فیلمبرداری کنند. بنابراین هنگام سلفی گرفتن و ویدئو کال خیال‌تان از بابت کیفیت تصویر راحت خواهد بود. این تبلت همچنین یک دوربین IR دارد که برای تشخیص چهره به کار می رود.

برای راحتی شما، مشخصات فنی سرفیس گو ۲ در جدول زیر گردآوری شده است.

نوع سیستم عاملWindows 10
نمایشگر۱۰.۵-inch (1920 x 1280)
تراکم پیکسل۲۲۰ ppi
ابعاد۹.۶۵ x 6.9 x .33 inches
وزنWi-Fi: 544g; LTE Advanced, 553g
وضعیت شارژدهیUp to 10 hours of “typical device usage”
نوع پردازندهIntel Pentium Gold Processor 4425Y or 8th Gen Intel Core m3 Processor
رم۴GB or 8GB
درگاهOne USB-C, one Surface Connect, one Surface Type Cover Port, one microSDXC card reader
دوربین عقب۸MP, 1080p
دوربین جلو۵MP, 1080p
احراز هویت بیومتریکWindows Hello
LTEYes, with the $729.99 model
آداپتور۲۴W power supply
رنگSilver
جک ۳.۵ میلیمتری هدفونYes
کیبوردYes, with $99.99 Surface Go 2 Type Cover
ترک پدYes, with $99.99 Surface Go 2 Type Cover
قلم استایلوسYes
مشخصات سرفیس گو ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *